Vernieuwde Meet-Inn als voorbeeld van een inclusieve samenleving

Dirjanne van Drongelen - Portretfoto.png
Door Dirjanne van Drongelen op 2 oktober 2019 om 15:09

Vernieuwde Meet-Inn als voorbeeld van een inclusieve samenleving

Op zaterdag 28 september jl. werd inloopcentrum Meet-Inn feestelijk heropend. Namens de ChristenUnie waren Cora Otter en ik aanwezig om dit mee te vieren. Dankzij de inzet van veel vrijwilligers, de betrokkenheid van kerken en de bijdrage van sponsoren is Meet-Inn al ruim 30 jaar een plek van gastvrijheid in het centrum van Ede. Een plek waar ruimte is voor iederéén. Precies zoals we dat voor ons zien bij een samenleving waarin iedereen meetelt.

Een greep uit de activiteiten van Meet-Inn waar dat voor ons uit blijkt: de integratie van mensen uit andere landen door het aanbieden van ondersteuning bij het leren van de Nederlandse taal, het tegengaan van eenzaamheid door inloopmomenten voor de buurt, het stimuleren van een duurzame levensstijl door met het Repair Café mensen te helpen bij de reparatie van kapotte spullen, hongerigen een warme lunch aanbieden tijdens de Break-Inn.

In 2016 deed Meet-Inn een noodoproep in de raad. Het bleek na al die jaren lastig de begroting rond te krijgen zonder financiële steun van de gemeente. Op initiatief van de ChristenUnie is in juli 2016 een motie ingediend met het verzoek om financiële ondersteuning. De motie werd door een ruime meerderheid van de raad aangenomen. We zijn blij dat Meet-Inn haar werk heeft voort kunnen zetten.

We wensen Meet-Inn vanaf deze plek alle goeds voor de komende jaren in hun opgeknapte inloopcentrum. We bedanken oud-voorzitter Klaas Kopinga voor zijn inzet de afgelopen jaren en wensen John Brunekreeft een mooie tijd als nieuwe voorzitter.

Dirjanne van Drongelen,

E. dirjanne.van.drongelen@ede.nl