Campagnezaterdag: Zorg voor elkaar

Aandacht voor wat echt telt banner.jpg
CU-Logo-Ede-RGB-SocialMediaPF.jpg
Door Fractie Ede op 27 februari 2021 om 19:45

Campagnezaterdag: Zorg voor elkaar

Het ideaal van de ChristenUnie is een samenleving waarin we naar elkaar omzien. Dat gebeurd door het land heen al op allerlei manieren. Ook in Ede zijn er mooie initiatieven waarin zorg voor elkaar tot uiting komt. Drie daarvan werden dit weekend verrast met een heerlijke taart om hen te bedanken voor hun inzet.

Bij De Johanniter Opvang, De Schakels en de nachtopvang van het Leger des Heils kunnen (jong)volwassenen terecht als er veel in het leven tegen heeft gezeten. Van een slaapplek, een warme maaltijd en een douche tot persoonlijke begeleiding bij huisvesting, dagbesteding en financiën.

Dirjanne van Drongelen: "De faciliteiten die worden geboden zijn belangrijk, zeker als iemand geen plek heeft om te kunnen slapen. Maar minstens net zo waardevol is de aandacht die deze mensen krijgen bij De Johanniter Opvang, De Schakels en de nachtopvang. Ieder mens heeft het nodig gezien, erkend en gehoord te worden en dat geldt zeker voor deze mensen. Je komt hier niet zomaar terecht, dan zijn er echt wel een paar dingen mis gegaan. Dankzij organisaties als deze krijgen mensen de ondersteuning die ze nodig hebben om weer meer stabiliteit te ervaren en soms zelfs op een eigen plek verder te gaan. Daar zijn we blij mee en dat hebben we met dit gebaar willen onderstrepen."

Plan voor de samenleving

Vandaag presenteerde de ChristenUnie haar plan vóór de samenleving. Ons ideaal is een samenleving waar mensen naar elkaar omzien. Met meer zekerheid over werk en wonen. Waar ruimte is voor jongeren om zich te ontwikkelen. Waar mensen keuzes kunnen maken over de tijd die ze steken in werk, zorg en vrijwilligerswerk. Waar mensen kunnen leven vanuit hun geloof en overtuigingen.

Nederland kent talloze buurten, families en vriendengroepen waar mensen tijd hebben voor elkaar. Nederland is kampioen vrijwilligerswerk, dat goede willen we behouden en versterken. En dat staat onder druk.
Onze sterren? Versterk de kracht van de samenleving. Versterk het samen leven met aandacht voor elkaar.

Lees het hele plan via de deze link

Dirjanne van Drongelen, raadslid

Labels: , ,