Campagnezaterdag: Een economie die draait om mensen

WhatsApp Image 2021-03-12 at 12.16.10.jpeg

Campagnezaterdag: Een economie die draait om mensen

Vandaag was onze laatste campagnezaterdag. De laatste flyer rondbrengen in de wijken van Ede. Spontane gesprekken, met inachtneming van de coronaregels op straat, over het hoe en wat van de ChristenUnie. En bezoeken die we brachten aan ondernemers.

Als fractie van de ChristenUnie in Ede bezochten wij drie ondernemers. Gert de Fluiter van Schuiteman Accountants & Adviseurs, Vanessa Wijnberger, loopbaan-, stress- en burn-out coach bij Wijnberger Coaching & Jan Willem Bloem eigenaar van de De Waldhoorn in Otterlo.

De ChristenUnie wil ondernemers en jongeren samen brengen, omdat dat goed is voor de toekomst van ons land: voor ons verdienvermogen en voor de bloei van de samenleving. De ChristenUnie wil een economie die draait om mensen. Daarom lanceerden we vandaag het Jongeren & Ondernemers manifest: https://www.christenunie.nl/ondernemers.

Ondernemers vormen het weefsel van de samenleving. MKB en familiebedrijven hebben grote betekenis in lokale gemeenschappen. Er zijn veel ondernemers met een sociaal hart die graag de volgende generatie een steuntje in de rug geven. De levenservaring en wijsheid van ondernemers is voor jongeren van onschatbare betekenis, zeker voor jongeren die niet het standaardpad aflopen van school, eindexamen en studeren. Tegelijk weten we dat ondernemers jongeren nodig hebben: in veel sectoren is een groot tekort aan arbeidskrachten. En jongeren brengen innovatieve ideeën mee naar binnen.

De ChristenUnie wil ondernemers en jongeren samen brengen, omdat dat goed is voor de toekomst van ons land: voor ons verdienvermogen en voor de bloei van de samenleving. Lees hier hoe we dat willen doen.

Daan Weststrate, raadslid
E: daan.weststrate@ede.nl