Uit het bestuursakkoord: dak- en thuisloosheid

portretarie.png
Door Arie Barendrecht op 7 juni 2022 om 09:30

Uit het bestuursakkoord: dak- en thuisloosheid

Op 30 mei 2022 presenteerden SGP, ChristenUnie, GemeenteBelangen, CDA en PvdA het bestuursakkoord 'Samen werken aan de toekomst'. Vandaag deel 5, het woord is aan raadslid Arie Barendrecht.

Niemand hoeft op straat te slapen in Ede.

Tijdens de campagne heb ik aandacht gevraagd voor dak- en thuisloosheid in Ede. Ik ben ervan overtuigd dat herstel begint met een huis. We moeten voorkomen dat mensen gebruik moeten maken van de noodopvang. De afgelopen jaren is het elke keer rond de winter voor mensen die buiten sliepen net goed gekomen. Maar dat is geen duurzame manier van werken. Met een eigen plek, kan gewerkt worden aan herstel. Daarom ben ik blij dat er in het bestuursakkoord daarover een duidelijk doel is benoemd: 'niemand hoeft op straat te slapen in Ede'.

Concrete afspraken die hier bij horen:
  • Er komt een structurele oplossing voor de noodopvang.
  • Het programma Housing First (eerst een huis) wordt voortgezet.
  • Inwoners worden stap voor stap begeleid in zelfstandig wonen.

Een mooi onderhandelingsresultaat, waar de komende jaren uitvoering aan gegeven zal worden! En waar we als ChristenUnie al in de onderhandelingen onze bijdrage hebben mogen leveren!

Labels: ,