Mondelinge vragen over onduidelijke routes en borden tijdelijke P&R en afsluiting Sysselt

fotosituatiep+r.jpg
portretarie.png
Door Arie Barendrecht op 22 september 2022 om 20:30

Tijdens de besluitvormende vergadering van 22 september 2022 heeft raadslid Arie Barendrecht mondelinge vragen gesteld over de onduidelijke routes en borden betreffende de tijdelijke P&R en de afsluiting Sysselt. In dit artikel de bijdrage en vragen.

Voorzitter, dank u voor het woord,

Mijn reis begon afgelopen maandag op het Enka terrein. Als je daar naar de Sysselt wilt staat aangegeven dat je die kunt bereiken via P-veluwe/Nieuwe Kazernelaan. Maar de bewijzering daar naar toe ontbreekt.

Vraag 1: Kan er duidelijke bewegwijzering tussen de Sysselt (aan de Enka-zijde) en het parkeerterrein P-Veluwe (aan de Nieuwe Kazernelaan) gerealiseerd worden?

In het raadsvoorstel van 22 juni jongstleden staat de volgende zin: ‘de wandelaar kan gebruik maken van de route via de perrontunnel en aan de noordzijde van het station langs perron 1 en voetpad naar de Sysselt.’ Maar toen ik hier afgelopen maandag het voetpad nam stuitte ik na 300 meter op een grote hoop zand en een afgesloten doorgang.

Vraag 2: Hoe komt het dat het voetpad naar de Sysselt (aan de noordzijde) is afgesloten? Welke reden is er dat dit niet staat aangegeven? Kan dit wel gedaan worden?

Tot augustus konden automobilisten gebruik maken van de P&R achter de Frisokazerne. Maandag zag ik dat P&R 1 volledig volstond en dat er op P&R 2 een grote hoop zand lag. Op de website van de gemeente en SpoorZone staat achter dat de P&R na de werkzaamheden weer beschikbaar zou zijn.

Vraag 3: Wanneer is de P&R (bij de Frisokazerne) weer volledig beschikbaar?

Ook wordt er nog steeds gebruik gemaakt van een tijdelijke P&R (achter de Mauritskazerne). In de route daar naar toe staat een groot bord: ‘U betreedt een bouwterrein’. En als je dan toch durft door te rijden. Vanaf de tijdelijke P&R staan borden met het opschrift: ‘Route naar NS-bussen’.

Vraag 4: Hoe komt het dat de route naar tijdelijke P&R (achter de Mauritskazerne) slecht staat aangegeven? Welke reden is er dat er vanaf de tijdelijke P&R alleen borden staan richting 'NS-bussen'? Hoe kan dit verbeterd worden?

Voorzitter, mijn laatste vraag.

Vraag 5: Binnen welke termijn kan er gezorgd worden voor duidelijke routes en bebording?

Reactie van de wethouder
De verantwoordelijke wethouder, Peter de Pater, heeft tijdens de vergadering aangegeven dat binnen een maand actie wordt ondernomen op de aangedragen zaken.

Labels: , ,