Cora Otter: 'blij met een burgemeester voor iedereen, die boven de partijen staat'

Bent u onze nieuwe burgemeester - 2woensdag 07 juni 2017 21:02

De ChristenUnie is blij met de voordracht van dhr. mr. L.J. Verhulst als burgemeester van Ede en heet hem van harte welkom in onze gemeente! Fractievoorzitter Cora Otter in een eerste reactie: 'Als burgemeester van de gemeente Goes heeft dhr. Verhulst laten zien die verbindende schakel te zijn: een burgemeester voor iedereen, die boven de partijen staat.'

Bij het vaststellen van de profielschets voor een nieuwe burgemeester op 13 maart jl. heeft fractievoorzitter en lid vertrouwenscommissie Cora Otter namens de ChristenUnie aangegeven: "De diversiteit in Ede is groot. De kernen hebben hun eigen kleur, daarnaast is sprake van religieuze diversiteit. Wij denken dat het van belang is dat een burgemeester zoekt naar samenhang en een verbindend persoon is, die tegelijkertijd de verschillen wel laat bestaan. Het is daarom van belang dat onze burgemeester kan schakelen en fijngevoeligheid voor verschillen heeft. Op die manier komt eenheid in verscheidenheid het best tot z'n recht".

Cora Otter: 'Als burgemeester van Goes heeft dhr. Verhulst laten zien die verbindende schakel te zijn: een burgemeester voor iedereen, die boven de partijen staat. Goes is een kleinere gemeente dan Ede (37.000 inwoners), maar de overeenkomst is dat ook in Goes sprake is van een stadse kern met daarnaast kleinere dorpskernen en buurtschappen. De ChristenUnie heeft er vertrouwen in dat dhr. Verhulst de juiste man op de juiste plek is.' Lees hier een uitgebreider persbericht van de gemeente Ede met meer info over Rene Verhulst.