Zonnepanelen op geluidswal A12

Banner-template-oogvoordetoekomstmaandag 12 juni 2017 22:21

Vandaag werd bekend dat Coöperatie ValleiEnergie ten westen van CineMec op de geluidswal langs de A12 zo'n vierduizend zonnepanelen gaat plaatsen. Een lang gekoesterde wens van ons raadslid Peter Jansen.

Volgens Peter Jansen staat de gemeente Ede voor een grote opgave om de energietransitie vorm te geven. Zonnepanelen op particulieren daken zijn mooi, maar Jansen is er voorstander van om ook daken van gebouwen, zoals Brandweerkarzerne te benutten. "Maar daarnaast zijn geluidswallen ook geschikt om zonnepanelen op te plaatsen. Ik ben dan ook blij dat er nu stappen in deze richting gezet worden." Jansen benadrukt dat we ons heil niet alleen van zonnepanelen moeten verwachten. "Het is het totaalpakket aan maatregelen die moeten zorgen dat Ede in 2050 energieneutraal is." Daarbij moeten we volgens hem niet vergeten dat aan duurzaam energie opwekken de vraag hoe energieverbruik verminderen vooraf gaat. Zie ook: https://www.ede.nl/gemeente/actueel/nieuwsbericht/zonnepark-op-geluidswal-a-12/