Arie Barendrecht nieuwe fractievoorzitter ChristenUnie Ede

CU-Logo-Ede-RGB-SocialMediaPF.jpg
Door Fractie Ede op 25 april 2024 om 12:00

Arie Barendrecht nieuwe fractievoorzitter ChristenUnie Ede

Arie Barendrecht is vanaf 1 mei de nieuwe fractievoorzitter van ChristenUnie Ede. Hij neemt het stokje over van Cora Otter. Cora is acht jaar fractievoorzitter geweest van de Edese ChristenUnie en maakt nu ruimte voor nieuw talent.

Cora Otter: “Met enthousiasme en vol vertrouwen draag ik het fractievoorzitterschap over aan Arie. Hij is een generalist, een netwerker en hij hanteert een aanstekelijke no-nonsense politiek. Ik heb er vertrouwen in dat hij de koers van de ChristenUnie in Ede zal voortzetten, waarbij het welzijn van de inwoners altijd voorop zal staan ”

Onder leiding van Cora Otter heeft de ChristenUnie aan drie verschillende coalities deelgenomen. Zij heeft daarbij een aantal thema’s hoog op de politieke agenda gezet. Denk aan een stevig armoedebeleid, aandacht voor duurzaamheid en het waarderen van vrijwilligers en mantelzorgers. Cora Otter blijft als raadslid actief binnen de Edese gemeenteraad tot de gemeenteraadsverkiezingen van 2026.

Arie Barendrecht: “Cora zorgde voor een herkenbare, christelijke-sociale koers: sociaal, groen en gedreven vanuit christelijke waarden. Hier mogen we samen als fractie van de Edese ChristenUnie op voortbouwen. En er is veel te doen: we hebben grote uitdagingen om woningen te bouwen, zorgen dat onze inwoners niet in financiële problemen komen en werken aan een samenleving die naar elkaar omziet. Vanuit een nieuwe rol ga ik die uitdagingen graag aan.’’

Arie woont in Bennekom, is getrouwd en vader van 2 dochters. In het dagelijks leven werkt hij op de Intensive Care als verpleegkundige en studeert hij gezondheidswetenschappen. Binnen de ChristenUnie heeft Arie al veel ervaring opgedaan. Eerst in het bestuur van jongerenorganisatie PerspectieF en sinds 2020 maakt Arie deel uit van de Edese fractie.

Labels: