Berichten over Veiligheid

1. bestelbus.jpg
    Door Daan Weststrate op 8 mei 2024

Vragen over beheer onbeheerde voertuigen op de openbare weg

Zaterdagmiddag 4 mei heeft er brand gewoed in een leegstaande bestelwagen die al geruime tijd geparkeerd stond aan de Noorder Parallelweg in Ede. Het voertuig heeft al langere tijd onbeheerd op verschillende plekken gestaan. Reden voor raadslid Daan Weststrate om hierover vragen aan het college te stellen.

2. vuilniszakken-3oktober
    portretjanwillem.png
    Door Jan Willem Middelesch op 4 oktober 2022

Zwerfafval opruimen: een ochtend op pad met een ‘Schone Held’

Vuilniszakken, blikjes en sigarettenpakjes. Zomaar wat voorbeelden van het zwerfafval dat fractievolger Jan Willem Middelesch vond tijdens een rondje met een van de 'Schone Helden' uit Ede. Over zwerfafval en over de antwoorden op de gestelde raadsvragen over overlast door lachgasgebruik, schrijft Jan Willem in deze blog.

3. Lachgas.jpg
    portretjanwillem.png portretarie.png
    Door Jan Willem Middelesch, Arie Barendrecht op 14 september 2022

ChristenUnie Ede stelt raadsvragen over overlast door lachgasgebruik

Onze fractie hoorde recent over lachgasballonnen en -flessen die op straat worden aangetroffen. Reden voor fractievolger Jan Willem Middelesch en raadslid Arie Barendrecht om raadsvragen te stellen.

4. pexels-pixabay-532001.jpg
    portretjanwillem.png
    Door Jan Willem Middelesch op 9 juni 2022

Uit het bestuursakkoord: veiligheid en (regionale) samenwerking

Op 30 mei 2022 presenteerden SGP, ChristenUnie, GemeenteBelangen, CDA en PvdA het bestuursakkoord 'Samen werken aan de toekomst'. Vandaag deel 7, het woord is aan fractievolger Jan Willem Middelesch.

5. 2021 03 Daan vragen incidenten Nationale Nederlanden
    Door Daan Weststrate op 24 maart 2021

Vragen over incidenten op en rond terrein Nationale Nederlanden

In de afgelopen dagen is er twee keer een incident geweest waarbij er één of meerdere personen het terrein van voormalige kantoor van Nationale Nederlanden (Loevestein 33) zijn opgegaan en het leegstaande pand zijn binnengedrongen. Beide keren rukten de hulpdiensten uit. Bij het laatste incident is er ook iemand gewond geraakt door een persoon uit het leegstaande pand is gevallen wat op dit moment omgebouwd wordt tot woningen. Aangezien het bouwterrein in een woonwijk staat, leverde beide incidenten en het uitrukken van de hulpdiensten de nodige onrust op voor de buurt. Dit was voor mij aanleiding om namens de ChristenUnie tijdens het vragenuurtje hier vragen over te stellen aan het college.

6. 20180705 Vuurwerk - Rotje
    portretniek.png
    Door Niek van den Brink op 5 juli 2018

ChristenUnie vraagt college om overlast vuurwerk terug te dringen

De ChristenUnie wil het vuurwerk dat het meest leidt tot onveiligheid aanpakken. De hoeveelheid letsel en onveiligheid rond Oud en Nieuw loopt zo langzamerhand uit de hand. Raadslid Niek van den Brink wil daarom de schade en overlast van vuurwerk beperken en diende daartoe een motie in tijdens de behandeling van de meerjarenbeleidsvisie. De motie, die met één stem verschil werd aangenomen, roept het college op met een plan van aanpak te komen om de overlast van consumentenvuurwerk terug te dringen door onder andere het centraal afsteken van vuurwerk te stimuleren en te faciliteren.

7. P8196332
    Door Daan Weststrate op 22 februari 2018

Voortaan altijd snelheidscontroles op de N224

Dagelijks rijden op de N224 vele auto’s met hoge snelheid langs de Laan van Kernhem. Ze rijden bovendien ook vaak door rood. De ChristenUnie maakt zich daarom grote zorgen over de verkeersveiligheid op de N224. Uit uitkomsten van een recente verkeerscontrole daar, bleek dat één op de zes auto’s te hard reed. Raadslid Daan Weststrate wil daarom van het college van B&W weten wat zij aan deze gevaarlijke situatie gaat doen en of het bereid is om te zorgen voor permanente verkeerscontrole in de vorm van flitspalen. Op deze manier wordt er opgetreden tegen te hard rijden èn het rijden door rood.