Verkiezingsprogramma

Als ChristenUnie Ede willen we 'een samenleving met aandacht'. Dat is ons hoopvolle perspectief voor Ede. Om dat te bereiken vragen wij:

• Aandacht voor elkaar
  • Aandacht voor de schepping
  • Aandacht voor wonen.

U vind hieronder een korte samenvatting van ons verkiezingsprogramma en onze belangrijkste speerpunten per thema.

Aandacht voor elkaar

We zijn geschapen om in verbinding met elkaar te leven. Dat krijgt vorm in een samenleving waarin we aandacht hebben voor elkaar en waarin iedereen naar vermogen bijdraagt. De gemeente neemt daarbij een dienstbare rol aan. Als het eigen netwerk niet de nodige hulp kan bieden, dan zijn er professionals die klaar staan. Al het leven, in gaafheid en gebrokenheid, verdient het om tot ontplooiing te komen, te worden beschermd en om - indien nodig - zorg te ontvangen. De ChristenUnie kiest daarom voor:

• Sociaal ondernemen

• Werving pleegouders

• Ruimhartig armoedebeleid

• Ondersteuning vrijwilligers/mantelzorgers

• Waardig ouder worden 2.0

• Actief integratiebeleid

• Campagne ‘brede inclusie’

• Preventie alcohol- en drugsgebruik

• Aanpak eenzaamheid

• Preventief (v)echtscheidingsbeleid