Onze idealen in het (concept) bestuursakkoord 2018-2022

CU-Logo-Ede-RGB-SocialMediaPF.jpg
Door Fractie Ede op 18 mei 2018 om 10:30

Onze idealen in het (concept) bestuursakkoord 2018-2022

De ChristenUnie wil vol overtuiging relevant zijn in de Edese politiek. Anders gezegd: we willen waardevol zijn. Waardevol voor u en jou, waardevol voor de toekomst van onze kinderen en waardevol voor kwetsbare mensen, alle mantelzorgers en vrijwilligers en ondernemers in onze gemeente Ede en alle buitendorpen. Lees hier een selectie van punten uit het (concept) bestuursakkoord waar we als ChristenUnie van zeggen: dit is waardevol.

Sinds gisteren maakt de ChristenUnie opnieuw onderdeel uit van een coalitie. Met CDA, GB, VVD en GL hebben we in een bestuursakkoord afspraken gemaakt over tal van onderwerpen. We zijn dankbaar dat we met onze zes zetels in de Edese gemeenteraad zoveel tastbaar verschil kunnen maken: door het sluiten van het bestuursakkoord kunnen we veel belangrijke punten verwezenlijken of op z’n minst dichterbij brengen.

Maar het was af en toe ook best ingewikkeld. We hebben op sommige punten compromissen moeten sluiten. Plannen in het bestuursakkoord zijn dus ook niet altijd precies dezelfde plannen als die in ons verkiezingsprogramma staan. De afspraken in het bestuursakkoord komen voort uit de verkiezingsprogramma’s van de vijf partijen in deze coalitie en die programma’s komen op sommige punten wel overeen, maar zijn op andere punten heel verschillend.

Wat ons echter samenbindt, is dat we verantwoordelijkheid willen dragen voor onze gemeente Ede. Dat we bereid zijn lastige keuzes te maken, ook als die anders zijn dan onze eigen idealen. En dat we vinden dat het geheel aan gemaakte afspraken goed is voor Ede en haar inwoners. Op veel punten brengen we onze idealen dichterbij.

De ChristenUnie wil waardevol zijn in ons land. In de coalitie werken we aan onze idealen en geven we geloof een stem. Hoe we dat doen? Dat lees je hier.