Voedselbank in problemen

portretcora.png
Door Cora Otter op 12 maart 2019 om 09:34

Voedselbank in problemen

Vrijwilligers en bedrijven in Ede doen heel waardevol werk voor inwoners die onder bestaansminimum leven. Nu zij zélf in problemen zitten, verwacht Cora Otter dat de gemeente hén steunt! Daarom stelt zij met het CDA, GroenLinks en de PvdA vragen hierover aan het college.

De voedselbank is een belangrijke organisatie in Ede. Al 13 jaar worden wekelijks voedselpakketten uitgedeeld aan inwoners die onder het bestaansminimum leven. Bedrijven leveren etenswaren, maar ook worden inzamelingsacties georganiseerd door kerken, winkels, scholen en particulieren. Vrijwilligers zorgen ervoor dat iedere vrijdag weer kratten met eten klaar staan voor inwoners die dat goed kunnen gebruiken.

Raadslid Cora Otter: “De ChristenUnie waardeert het waardevolle werk wat de voedselbank doet. We vinden dat de gemeente organisaties die zo’n belangrijke rol vervullen in de samenleving moet ondersteunen”.

Vandaag kwam het nieuws naar buiten dat de voedselbank nu zelf in de problemen zit, omdat de kosten van het pand aan de Frankeneng niet meer op te brengen zijn. Reden voor de ChristenUnie om samen met CDA, GroenLinks en PvdA vragen te stellen aan het college.