Raadslid Sandra Kooij met ziekteverlof

CU-Logo-Ede-RGB-SocialMediaPF.jpg
Door Fractie Ede op 25 mei 2019 om 14:22

Raadslid Sandra Kooij met ziekteverlof

Gemeenteraadslid Sandra Kooij legt vanwege gezondheidsredenen haar functie als raadslid in de gemeenteraad Ede tijdelijk neer. Het verzoek om tijdelijk ontslag voor de duur van 16 weken, is bij de voorzitter van de Raad ingediend en zal in werking gaan na de raadsvergadering van 20 juni waarin huidig fractievolger Harry Hindriks als haar vervanger zal worden geïnstalleerd.

Verlof

Afgelopen januari is bij Sandra Kooij darmkanker vastgesteld. Zij heeft hiervoor in februari behandelingen ondergaan en deze hebben een goed effect gehad. Op dit moment is Sandra in afwachting van een operatie die met vertrouwen tegemoet wordt gezien. Daarna kost het tijd om daarvan te herstellen en vervolgens de draad weer op te pakken. In eerste instantie is haar verlofaanvraag voor 16 weken en wordt er vervolgens gekeken hoe het dan gaat.

Sandra Kooij: “Ik ben blij met de ruimte die ik tot nu toe in de fractie en in de raad heb gekregen om mee te blijven doen. Mijn verwachting en hoop is dat ik mij over een tijdje weer samen met de rest van de fractie in kan zetten voor gemeente Ede.”

Fractievoorzitter Cora Otter: "Ondanks de behandeling heeft Sandra tot nu toe het raadswerk ‘zo gewoon mogelijk’ door laten gaan. Als fractie staan we om haar heen in deze moeilijke periode en wensen haar Gods nabijheid in de behandeling die ze ondergaat en van harte beterschap!"

Vervanging

Tijdens haar verlof zal Sandra worden vervangen als raadslid door Harry Hindriks, de huidige fractievolger. Hij zal worden beëdigd tijdens de raadsvergadering van 20 juni. In diezelfde vergadering zal Annemiek Stam worden geïnstalleerd als fractievolger.

Hierdoor blijft de ChristenUnie, ondanks de tijdelijke afwezigheid van Sandra Kooij, goed vertegenwoordigd in de gemeenteraad van Ede.