Hulploket voor inwoners van Ede
In Ede hebben we een adequaat werkend Klant Contact Centrum (KCC). Over het algemeen worden inwoners die bellen naar het KCC goed en snel geholpen of doorverwezen. Het nadeel van het KCC is wat de ChristenUnie betreft, dat het alleen telefonisch bereikbaar is.
Een fysiek loket, waar inwoners met al hun vragen terecht kunnen, zou wat de ChristenUnie betreft een toegevoegde waarde hebben voor Ede. In Bennekom en Lunteren zijn dergelijke loketten beschikbaar: ‘Vraagt-u-maar’ en ‘Vraagbaak’.
Daarom heb ik tijdens de Algemene Beschouwingen de motie 'Fysiek hulploket voor inwoners van Ede' ingediend, samen met CDA, GemeenteBelangen, GroenLinks en PvdA. Daarin verzoeken we het college de mogelijkheden voor een wijkloket in Ede te onderzoeken in bijvoorbeeld een buurthuis, wijkcentrum en/of laagdrempelige ontmoetingsplek. De resultaten van deze verkenning uiterlijk 1 mei 2020 terug te koppelen naar de raad en te koersen op inwerkingtreding per 1 januari 2021. De motie is met 27 voor en 12 stemmen tegen aangenomen.
Sandra Kooij - van Roekel,
Raadslid
ChristenUnie Ede vindt dat gemeente Ede goed bereikbaar en toegankelijk moet zijn voor al haar inwoners, ook fysiek. Daarom heb ik gisteren de motie 'hulploket voor inwoners van Ede' ingediend, samen met CDA, GemeenteBelangen, GroenLinks en PvdA. Hij is aangenomen! pic.twitter.com/FlHR5eGH2z
— Sandra Kooij-van Roekel (@SandraKooijRoek) November 15, 2019