Voedselkastjes-tour: omzien naar elkaar en een steuntje in de rug

portretcora.png
Door Cora Otter op 7 november 2023 om 19:30

Voedselkastjes-tour: omzien naar elkaar en een steuntje in de rug

De afgelopen dagen maakten een aantal van onze fractieleden, waaronder fractievoorzitter Cora Otter, een rondje langs voedselkastjes in onze gemeente om deze bij te vullen. De ChristenUnie wil bouwen aan zorgzame gemeenschappen, waar we naar elkaar omzien en de ander een steuntje in de rug geven als het moeilijk is.

Daarom zijn we blij met de voedselkastjes, bijvoorbeeld in onze gemeente. Er is armoede, vaak stille armoede. Een voedselkastje helpt dan: de één zet er wat in, een ander kan het er uit halen als hij/zij het nodig heeft. We reden een rondje door Bennekom en Ede om in 10 voedselkastjes boodschappen te zetten en de eigenaar te bedanken voor de inzet!

De ChristenUnie is blij met deze inzet, maar liever zien we dat dingen beter geregeld worden vanuit Den Haag, zodat voedselkastjes niet meer nodig zijn. Daarom stelt de ChristenUnie o.a. voor:

• het minimumloon te verhogen.
  • te stoppen met wirwar aan toeslagen
  • een eerlijker belastingstelsel
  • zorgpremie omlaag
  • schulden eerder aanpakken (en zo negatieve spiraal voorkomen)
En als de voedselkastjes niet meer nodig zijn? Dan kunnen we ze gebruiken als bibliotheekkastje. Of voor plantenstekjes. Of speelgoed. Want duurzaamheid - minder kopen, meer uitwisselen - vinden we ook belangrijk!

Labels: