Glasvezel mogelijk gemaakt voor Binnenveld door Wethouder Meijer

2. Leon Meijer
Door Leon Meijer op 13 maart 2018 om 16:04

Glasvezel mogelijk gemaakt voor Binnenveld door Wethouder Meijer

Vanaf half april gaat de vraag uit naar de bewoners van De Kraats en Nergena of zij behoefte hebben aan snel internet via glasvezel. Wanneer meer dan de helft van de bevolking aangesloten wil worden, dan kan nog dit jaar begonnen worden met de aanleg.

De inventarisatie loopt tot de zomer. Wethouder Len Meijer heeft er vertrouwen in dat de meeste mensen een aansluiting op glasvezel willen hebben. "Waarschijnlijk gaat dan al in het najaar de schop in de grond en komt er glasvezel."

Al enige tijd werkt men aan de aanleg van glasvezel in het gebied ten noorden van de A12. Afgelopen najaar vroeg de fractie via raadsvragen al waarom het Binnenveld niet werd meegenomen in de uitbreiding van snel internet in Ede en om dit toch mogelijk te maken op korte termijn. Leon Meijer heeft zich de afgelopen jaren ingezet om iedereen van snel internet te voorzien: "Niet alleen het noordelijke deel moet aangesloten worden op glasvezel, maar het hele landelijke gebied van gemeente Ede moet snel internet krijgen."

Labels: ,