ChristenUnie reikt Waardevol-lintje uit aan CPO Vitalius

CU-Logo-Ede-RGB-SocialMediaPF.jpg
Door Fractie Ede op 11 maart 2019 om 23:43

ChristenUnie reikt Waardevol-lintje uit aan CPO Vitalius

Op een prettige manier oud worden, midden in de wijk en een helpende hand kunnen toesteken voor je medebewoners. In de toekomst zullen er veel verschillende woningprojecten voor ouderen nodig zijn. Statenlid Peter van 't Hoog reikte een Waardevol-lintje uit aan CPO Vitalius: 'Waardevol aan deze CPO (Collectief Particulier Opdrachtgeverschap) is dat het niet alleen gaat om woonruimte voor de deelnemers zelf, maar dat de deelnemers ook voor de hele buurt een ‘huiskamer’ willen vormen; ik vind die combinatie met de sociale functie heel bijzonder. De provincie heeft deze CPO ondersteuning geboden; een goed voorbeeld hoe de provincie bijdraagt aan totstandkoming van maatschappelijk waardevolle initiatieven'.

Op een prettige manier oud worden, midden in de wijk en een helpende hand kunnen toesteken voor je medebewoners. In de toekomst zullen er veel verschillende woningprojecten voor ouderen nodig zijn. Raadslid Bram van der Beek: ‘Omdat mensen langer thuis blijven wonen, en we met z’n allen ouder worden, hebben we in de komende jaren andere soorten van woningbouw nodig. Hoe waardevol is het dan dat deze groep mensen, voor zichzelf, maar juist ook voor anderen, dit ‘wiel’ willen uitvinden. Deze CPO-projecten zijn dan lastige trajecten, want voor alle betrokkenen is het zoeken naar wegen om dit vorm te geven. We zijn als ChristenUnie dan ook dankbaar dat deze groep mensen dit probeert in Ede, want dit verrijkt onze gemeente is in onze ogen waardevol. Het voegt wat toe aan onze woningmarkt, de wijk, maar vooral voor de bewoners. Deze groep baant de weg voor veel anderen, die door het harde werk van deze mensen straks niet dezelfde lastige weg hoeven af te leggen'.

Statenlid Peter van 't Hoog vult aan: ‘Waardevol aan deze CPO (Collectief Particulier Opdrachtgeverschap) is dat het niet alleen gaat om woonruimte voor de deelnemers zelf, maar dat de deelnemers ook voor de hele buurt een ‘huiskamer’ willen vormen; ik vind die combinatie met de sociale functie heel bijzonder. De provincie heeft deze CPO ondersteuning geboden; een goed voorbeeld hoe de provincie bijdraagt aan totstandkoming van maatschappelijk waardevolle initiatieven'.

Mevr. Ria Hordijk, secretaris CPO Vitalius reageert verheugt op het aangeboden lintje: ‘Deze blijk van waardering komt precies op het goede moment; we zitten in een lastige fase, dan kun je een opsteker wel gebruiken'.