Week van de Toegankelijkheid

Door Cora Otter op 7 oktober 2019 om 16:24

Week van de Toegankelijkheid

Doen wat je zelf wilt!

‘Gewoon’ op pad gaan, een museum bezoeken, de natuur in, winkelen, een studie of baan zoeken waarin je je talenten kunt gebruiken... Het klinkt zo vanzelfsprekend, maar voor veel inwoners is dat het zeker niet. Dat heeft alles te maken met de toegankelijkheid van musea, horeca, sportclubs en natuurgebieden maar ook winkels en ons eigen centrum.

Als je een beperking hebt (lichamelijk of verstandelijk), een chronische ziekte waardoor je niet alles kunt of psychiatrische problemen, zijn er veel obstakels te overwinnen.

Raadslid Cora Otter: “In 2016 heeft de ChristenUnie in Ede samenwerking met andere partijen gezocht om een toegankelijke gemeente te gaan worden. Via een motie in de raad is veel in gang gezet. Maar we zijn er nog lang niet. Toegankelijkheid moet geen kers op de taart zijn, maar uitgangspunt in de keuzes die we maken.”

Deze week is ‘de week van de toegankelijkheid’. Op de website van de gemeente zijn alle activiteiten te zien, zoals een inclusie-café, museumbezoek, enz.

Cora Otter: "De ChristenUnie is blij met deze aandacht voor inclusie. Maar ondertussen blijft ons doel dat we hier geen speciale week meer voor nodig hebben!"

Labels: ,