Berichten over Inclusie

portretcora.png
    Door Cora Otter op 7 oktober 2019

Week van de Toegankelijkheid

‘Gewoon’ op pad gaan, een museum bezoeken, de natuur in, winkelen, een studie of baan zoeken waarin je je talenten kunt gebruiken... Het klinkt zo vanzelfsprekend, maar voor veel inwoners is dat het zeker niet. Dat heeft alles te maken met de toegankelijkheid van musea, horeca, sportclubs en natuurgebieden maar ook winkels en ons eigen centrum.

2. Dirjanne van Drongelen (breed)
    Dirjanne van Drongelen - Portretfoto.png
    Door Dirjanne van Drongelen op 12 januari 2018

Voortgang ‘Programma Inclusie’

Sinds twee jaar zet de fractie van de ChristenUnie zich actief in voor een toegankelijke  gemeente. Aanleiding was de ratificatie van het VN-verdrag in 2016, waarmee mensen met een beperking dezelfde rechten kregen als ieder ander. Hierdoor is elke gemeente verplicht zich in te zetten voor een inclusieve samenleving, waarin iedereen meetelt en meedoet. Dat betekent dat iedereen een gebouw binnen moet kunnen, een website moet kunnen lezen of geld moet kunnen opnemen. Maar ook dat er op de werkvloer, bij de sportclub en in het onderwijs ruimte is voor iedereen. Dat klinkt misschien vanzelfsprekend, maar dat is het voor heel veel mensen niet. En voor deze mensen, die soms zelfs in de dagelijkse praktijk obstakels ondervinden, willen wij ons in blijven zetten om toe te werken naar een zo inclusief mogelijke samenleving.

Labels: