Berichten over Arie Barendrecht

portretarie.png portretbram.png
    Door Arie Barendrecht, Bram van der Beek op 17 november 2021

Raadsbijdrage over de omgevingsvisie 2040

We bespraken het ontwerp van de Omgevingsvisie Ede 2040. In deze visie worden strategische keuzes gemaakt over de fysieke leefomgeving. Anders gezegd; de ruimte waarin we mogen wonen, werken en recreëren. En dat laat het belang zien: we hebben er elke dag mee te maken. We hebben een mooie gemeente, en de ambities die in deze visie genoemd worden, geven een mooie aanzet om dat te behouden en realiseren. Hier onze bijdrage als ChristenUnie Ede.

2. 2021 04 programmarekening
    Door Arie Barendrecht op 29 april 2021

Bijdrage bij behandeling programmarekening 2020

De programmarekening is een document waarin beschreven staat wat er is uitgegeven en hoe het komt dat er een afwijking is ten opzichte van de begroting. Namens de fractie van de ChristenUnie voerde Arie Barendrecht, fractievolger, het woord.

3. 2021 04 VGGM
    Door Arie Barendrecht op 12 april 2021

Bijdrage bij behandeling begroting veiligheidsregio Gelderland Midden

De gemeeenteraad van Ede heeft vergaderd over de begroting van het jaar 2022 en bestemming van de jaarrekening over 2020 van de veiligheidsregio Gelderland Midden. Fractievolger Arie Barendrecht voerde namens de fractie het woord. Wij hebben voor de begroting een wens en bedenking ingebracht.

4. 2021 blog gezondheid.jpg
    Door Arie Barendrecht op 12 maart 2021

Kiezen voor wat echt telt: Zorg

Als zorgverlener zie ik de gezondheidsproblemen die voortkomen uit een ongezonde leefstijl. Overgewicht en obesitas zijn na roken de belangrijkste oorzaak van ziekten in Nederland. Bijvoorbeeld hart- en vaatziekten of diabetes. Daarom ben ik blij met de keuze van de ChristenUnie om volop in te zetten op preventie. Want voorkomen is beter dan genezen.

5. Arie Barendrecht - brede banner.png
    Door Arie Barendrecht op 30 november 2020

Zorg vóór zeggenschap

Voor het manifest 'Zorg voor zeggenschap' mocht ik inbreng aanleveren aan de Tweede Kamerfractie van de ChristenUnie. Afgelopen vrijdag werd het manifest overhandigd aan de Minister van Medische Zorg, Tamara van Ark. Zes concrete aanbevelingen om de zeggenschap in de zorg te verbeteren. En daar wordt de zorg kwalitatief ook beter van. Lees de hele reactie van fractievolger Arie Barendrecht hier.

6. Arie Barendrecht - brede banner.png
    Door Arie Barendrecht op 12 november 2020

Even voorstellen: fractievolger Arie Barendrecht

Tijdens de besluitvormende vergadering is vanavond Arie Barendrecht geïnstalleerd en beëdigd als nieuwe fractievolger van de gemeenteraad namens de fractie van de ChristenUnie. Wie is Arie en waarom wil hij fractievolger worden? Hieronder stelt Arie zich voor.

7. Ziekenhuisbed.jpg
    CU-Logo-Ede-RGB-SocialMediaPF.jpg
    Door Fractie Ede op 1 mei 2020

Hoe is het met... Arie als IC-verpleegkundige in coronatijd?

Hoe is het met....? In deze serie zoomen we met enkele mensen vanuit de vitale of juist kwetsbare beroepsgroepen in op de huidige situatie van de coronacrisis. Vandaag bijt Arie Barendrecht de spits af en neemt ons mee met de vragen: 'Hoe is het op de Intensive Care (IC)? En wat betekent dat als burger van de Gemeente Ede?'