Berichten over Bram van der Beek

1. Trein in landschap
    6. Bram van der Beek
    Door Bram van der Beek op 8 juni 2019

ChristenUnie tegen voorgestelde locatie onderstation Lunteren

Vlakbij station Lunteren is er te weinig spanning, dit kan in de toekomst voor gevaarlijke situaties zorgen. Zeker met de plannen om langere treinen te laten rijden op de Valleilijn zorgt dat dit probleem opgelost moet worden. Door de plaatsing van een onderstation, een soort transformatorhuisje, kan dit probleem worden opgelost. Net zoals de bezorgde omwonenden aangeven, zien we als ChristenUnie ook de noodzaak en willen we dit probleem oplossen. Afgelopen donderdagavond is er over het voorstel om dit onderstation in Lunteren te plaatsen gestemd. De ChristenUnie heeft tegen gestemd, graag leg ik uit waarom.

2. Hand met vlinder
    6. Bram van der Beek
    Door Bram van der Beek op 14 mei 2019

Column: 'Biodiversiteit'

Gisteravond sprak ik in het radioprogramma 'Kerkvenster' over afnemende biodiversiteit. Vorige week werden sombere resultaten gepresenteerd van een wereldwijde studie: een miljoen van de acht miljoen plant- en diersoorten wordt met uitsterven bedreigd. In Nederland zelfs 40 procent van de soorten. Met elkaar kunnen we beter zorgen voor onze schepping. Lees hier mijn gesproken column met tips voor uw tuin en reageer gerust.
  3. 20180203 Werkbezoek Herenboeren Ede - 1
    3. Peter Jansen 6. Bram van der Beek
    Door Peter Jansen, Bram van der Beek op 3 februari 2018

Herenboeren Ede: een waardevol burgerinitiatief

Vanmorgen gingen raadslid Peter Jansen en kandidaat-raadslid Bram van der Beek in gesprek met de initiatiefnemers van Herenboeren Ede. Een groep enthousiaste Edenaren die samen duurzaam voedsel willen produceren. Het idee is om in Ede een kleinschalige coöperatieve boerderij op te zetten. Een boerderij dat eigendom is van een groep Edese huishoudens die samen bepalen wat ze willen eten.