Berichten over Onderwijs

1. Schermafbeelding 2024-01-19 103257.png
    Door Daan Weststrate op 19 januari 2024

Reactie opheffen basisschool De Zuiderpoort

De gemeenteraad heeft het verzoek gekregen in te stemmen met het opheffen van basisschool 'De Zuiderpoort'. De vraag om met het opheffen van de Zuiderpoort in te stemmen komt van de stichting Openbaar Onderwijs Proominent Ede. Geen gemakkelijke maar wel een moedige keuze. Raadslid Daan Weststrate reageerde in de oordeelvormende vergadering van 18 januari.

2. Basisschool rugzakken.jpg
    portretniek.png
    Door Niek van den Brink op 28 september 2022

Overleg met schoolbesturen over communicatie rond ouderbijdragen

Tijdens de besluitvormende vergadering van 22 september 2022 heeft raadslid Niek van den Brink mondelinge vragen gesteld over de vrijwillige ouderbijdrage op scholen. Kan de communicatie beter waardoor mensen zich niet verplicht voelen om te betalen als ze minder te besteden hebben? In dit artikel de bijdrage en vragen.

3. 2021 03 blog daan onderwijs.jpg
    Door Daan Weststrate op 11 maart 2021

Kiezen voor wat echt telt: onderwijs

Aanstaande maandag is het precies één jaar geleden dat de scholen dichtgingen i.v.m. de coronamaatregelen en de bijbehorende lockdown. Hierdoor konden leerlingen, scholieren en studenten halverwege 2020 een lange periode niet naar school. Naast inzet van scholen en gemeente werd ook door ouders, soms met ondersteuning van heel veel vrijwilligers, hard gewerkt om kinderen en jongeren de begeleiding te geven die ze nodig hadden en die ze ook verdienden.

4. 20190920 Arbeidsmigranten op KennisCampus - PTC+.JPG
    Door Daan Weststrate op 19 september 2019

ChristenUnie niet blij met huisvesting arbeidsmigranten op de Kenniscampus

Afgelopen week kwam het nieuws naar buiten dat het college heeft ingestemd met de huisvesting van arbeidsmigranten in het gebouw van Zandlaan 25. Het collegebesluit houdt in dat het voormalig hostel / leerhotel de komende twee jaar, met de mogelijkheid deze termijn te verlengen met nog eens drie jaar, gebruikt mag worden voor het huisvesten van arbeidsmigranten. Dit tot ongenoegen van de scholen in de omgeving die willen dat het gebouw een onderwijsfunctie krijgt. Reden voor raadslid Daan Weststrate om hier vragen over te stellen aan het college.

5. 20180705 Toespreken gediplomeerden PABO - CHE 2
    Door Daan Weststrate op 6 juli 2018

‘Wie wil jij zijn voor de kinderen van morgen?’

Donderdagavond 5 juli ontving een nieuwe lichting van 79 leerkrachten hun Bachelor Leraar Basisonderwijs in de Oude Kerk van Ede. Daan Weststrate, raadslid ChristenUnie Ede, leerkracht en oud-student, sprak hen toe.

Labels:

6. Klaslokaal
    Door Daan Weststrate op 26 januari 2018

Excellente school: 'waardevol door investering in onze kinderen'

Op maandag 22 januari jl. was het groot feest op 49 scholen in Nederland: zij kregen deze dag het predicaat ‘Excellente School’ uitgereikt. Eén van de scholen was CNS De Triangel in Lunteren. Deze school kreeg het predicaat uitgereikt aangezien zij op een bijzondere manier aandacht besteedt aan sociaal-emotionele ontwikkeling. Aangezien de Triangel als eerste school binnen onze gemeente Ede deze titel kreeg, bezocht ik de school om de schoolleiding te feliciteren.