Blogs per label

CU-Logo-Ede plusje-PosterVariant-in-cirkel-CMYK
    Door Fractie op 29 juni 2018

Bestuursakkoord 2018-2022 ‘Ruimte voor Ede’ ondertekend

Het Bestuursakkoord 2018-2022 ‘Ruimte voor Ede’ is afgerond. Het conceptakkoord is op 7 juni jl. besproken in de gemeenteraad. Er was veel steun in de raad voor het akkoord als geheel. Alle partijen kregen de gelegenheid om hun reactie te geven. Ook werden zij uitgenodigd aanvullingen voor te stellen. Veel van deze aanvullingen zijn overgenomen. Het nieuwe college heeft het akkoord nu definitief vastgesteld. Om dit te bekrachtigen hebben de fractievoorzitters en wethouders van de collegepartijen op donderdag 28 juni hun handtekening gezet onder het definitieve exemplaar.

2. 20180310 Verkiezingsfestival 1
    CU-Logo-Ede plusje-PosterVariant-in-cirkel-CMYK
    Door Fractie op 22 maart 2018

ChristenUnie blij met 2e plek in Edese raad

De ChristenUnie heeft bij de gemeenteraadsverkiezingen in Ede winst geboekt. De ChristenUnie is met zo’n 500 extra stemmen één van de winnaars geworden en behoudt haar zes zetels waarmee ze de tweede partij van Ede wordt. Lijsttrekker Cora Otter spreekt van een schitterend resultaat: “We hebben ons vier jaar lang voor de gemeente Ede ingezet onder de noemer ‘Samen-werken aan samen-leven’. Dit hebben we heel duidelijk gedaan op gebieden van het sociaal domein, duurzaamheid en Food. We luisteren naar mensen, zijn met hen in gesprek gegaan en bereiken daar dingen voor. Dit verkiezingsresultaat laat zien dat dat in Ede wordt herkend.”

3. uitreiking manifest in gewone taal
    Door Cora Otter op 15 maart 2018

Onze speerpunten nu ook in eenvoudige taal

Volgens ons telt iedereen mee! Daarom zetten we ons in zodat mensen met een beperking ook mee kunnen dóen in onze samenleving. Dit is de reden waarom we ervoor hebben gezorgd dat er een folder is met onze speerpunten in eenvoudige taal.

4. Gezin aan keukentafel met huiswerk
    Door Cora Otter op 30 januari 2018

Laat pleegkinderen langer in een pleeggezin wonen!

Kinderen moeten veilig en gezond op kunnen groeien, dat is een belangrijk speerpunt van de ChristenUnie. Het mooiste is als kinderen in hun eigen thuissituatie opgroeien, maar op het moment dat dat om wat voor reden dan ook niet kan, is pleegzorg wat de ChristenUnie betreft een goed alternatief. Er is dan toch sprake van een gezinssituatie, waarin een kind geborgenheid en zorg ontvangt, naast structuur en begrenzing.

5. Presentatie verkiezingsprogramma Ede topbanner
    Door Cora Otter op 28 november 2017

Waardevol voor Ede

Afgelopen maandag mocht ik het verkiezingsprogramma officieel presenteren tijdens een bijeenkomst van leden en kandidaten in inloopcentrum Meet-Inn. Het heeft als titel ‘Waardevol voor Ede’. Dat is een samenleving waar iedereen meetelt, waar toekomst is voor onze kinderen en waar we gericht zijn op een duurzame levensstijl.

Labels: ,