Berichten over Duurzaamheid

portretcora.png
    Door Cora Otter op 12 januari 2021

Ambities voor 2021

Onze ambities voor 2021. Daar werdt onze fractievoorzitter Cora Otter naar gevraagd door de krant EdeStad. We willen voortgang, stappen zetten. Zowel kwalitatief als kwantitatief.

2. Zonnepanelen installatie.jpg
    3. Peter Jansen
    Door Peter Jansen op 8 maart 2018

2050 -> 2035

Op de laatste raadsvergadering van deze bestuursperiode diende ons raadslid Peter Jansen bij het agendapunt Ede Routekaart Energieneutraal een amendement. Zoals ook in ons Verkiezingsprogramma te lezen valt zijn we voor energieneutraal in 2035. Lees hieronder zijn toelichting.

3. Peter Jansen (brede foto)
    3. Peter Jansen
    Door Peter Jansen op 23 februari 2018

Routekaart Energieneutraal

In juli 2017 heeft de gemeenteraad de routekaart Ede energieneutraal ter informatie van het college ontvangen. Tijdens een informatieve bijeenkomst van 11 januari j.l. is door een aantal raadsleden aangegeven dat zij het op prijs zouden stellen als de routekaart nog in de huidige raadsperiode zal worden vastgesteld,dus voor de verkiezingen van a.s. maart. Vanavond spraken we er in de raad oordeelvormend over (debat) en op donderdag 8 juli a.s. zal hij als het goed is worden vastgesteld. Lees hieronder de bijdrage van ons raadslid Peter Jansen tijdens het debat van vanavond.

4. 20180203 Werkbezoek Herenboeren Ede - 1
    3. Peter Jansen portretbram.png
    Door Peter Jansen, Bram van der Beek op 3 februari 2018

Herenboeren Ede: een waardevol burgerinitiatief

Vanmorgen gingen raadslid Peter Jansen en kandidaat-raadslid Bram van der Beek in gesprek met de initiatiefnemers van Herenboeren Ede. Een groep enthousiaste Edenaren die samen duurzaam voedsel willen produceren. Het idee is om in Ede een kleinschalige coöperatieve boerderij op te zetten. Een boerderij dat eigendom is van een groep Edese huishoudens die samen bepalen wat ze willen eten.