Blogs per label

CU-Logo-Ede plusje-PosterVariant-in-cirkel-CMYK
    Door Fractie op 29 juni 2018

Bestuursakkoord 2018-2022 ‘Ruimte voor Ede’ ondertekend

Het Bestuursakkoord 2018-2022 ‘Ruimte voor Ede’ is afgerond. Het conceptakkoord is op 7 juni jl. besproken in de gemeenteraad. Er was veel steun in de raad voor het akkoord als geheel. Alle partijen kregen de gelegenheid om hun reactie te geven. Ook werden zij uitgenodigd aanvullingen voor te stellen. Veel van deze aanvullingen zijn overgenomen. Het nieuwe college heeft het akkoord nu definitief vastgesteld. Om dit te bekrachtigen hebben de fractievoorzitters en wethouders van de collegepartijen op donderdag 28 juni hun handtekening gezet onder het definitieve exemplaar.

2. 20180203 Werkbezoek Herenboeren Ede - 1
    3. Peter Jansen 6. Bram van der Beek
    Door Peter Jansen, Bram van der Beek op 3 februari 2018

Herenboeren Ede: een waardevol burgerinitiatief

Vanmorgen gingen raadslid Peter Jansen en kandidaat-raadslid Bram van der Beek in gesprek met de initiatiefnemers van Herenboeren Ede. Een groep enthousiaste Edenaren die samen duurzaam voedsel willen produceren. Het idee is om in Ede een kleinschalige coöperatieve boerderij op te zetten. Een boerderij dat eigendom is van een groep Edese huishoudens die samen bepalen wat ze willen eten.