Blogs per label

1. 20180511 Herdenking Huzaren aan de N224
    8. Sandra Kooij
    Door Sandra Kooij op 12 mei 2018

Herdenken is meer dan herinneren

Naast het restaurant van Juffrouw Tok aan de N224 staat een gedenkteken. De SS executeerde daar drie Huzaren, die de weg naar Arnhem bewaakten. Op die plek een klein monument voor hen die vielen voor de vrijheid. Op vrijdag 11 mei jl. bezocht ik namens de ChristenUnie aanwezig bij de jaarlijkse herdenking van deze gebeurtenis bij het monument naast restaurant Juffrouw Tok. Een indrukwekkend en tragisch verhaal dat weer doet beseffen hoe waardevol leven in vrijheid is en welke offers daarvoor zijn gebracht. Herdenken is meer dan herinneren.

2. 20180216 Mijn tuin, jouw tuin - 1
    3. Peter Jansen 8. Sandra Kooij
    Door Peter Jansen, Sandra Kooij op 16 februari 2018

Mijn tuin, jouw tuin

Vanochtend gingen raadslid Peter Jansen en kandidaat-raadslid Sandra Kooij in Ede-Zuid op bezoek bij een buurtbewoonster (bijna 90 jaar) die haar tuin beschikbaar stelt voor anderen. Mijn tuin, jouw tuin is een buurtproject, opgezet door Edwin Gorissen, waarbij het delen van een (moes)tuin centraal staat. Door vrijwilligers worden vraag (behoefte aan een moestuin) en aanbod (stuk tuin ter beschikking) aan elkaar gekoppeld.