Blogs per label

1. Dirjanne van Drongelen (breed)
    5. Dirjanne van Drongelen
    Door Dirjanne van Drongelen op 11 april 2018

ChistenUnie vraagt duidelijkheid over arbeidsrelatie Wsw-werknemers

Op 1 januari jl. is Werkkracht Ede van start gegaan. Zij voeren de Participatiewet uit voor gemeente Ede en begeleiden alle mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in de zoektocht naar een passende werkplek. Ook de Wsw-werknemers, die voorheen werkzaam waren bij Permar, vallen hieronder. Er is door de gemeente Ede gekozen voor een constructie waarbij het formeel en materieel werkgeverschap van elkaar wordt gescheiden en het materieel werkgeverschap bij Werkkracht Ede is belegd. Als raadslid wil ik graag duidelijkheid over wat dit betekent voor de arbeidsrelatie van deze Wsw-werknemers, hoe daarover gecommuniceerd is en hoe het zit met de verdeling van verantwoordelijkheden en gelden en daarom heb ik hierover schriftelijke vragen gesteld aan het college.

2. Dirjanne van Drongelen (breed)
    5. Dirjanne van Drongelen
    Door Dirjanne van Drongelen op 15 december 2017

ChristenUnie: 'blijvend aandacht taal-/werkstage statushouders gewenst'

Taalvaardigheid is een belangrijke voorwaarde bij de integratie van statushouders binnen de gemeente Ede. Als aanvulling op de inburgeringscursus wordt de taal het beste geleerd in de praktijk. Raadslid Dirjanne van Drongelen: "Daarom is het wat de ChristenUnie betreft van belang dat statushouders zo spoedig mogelijk meedoen binnen onze samenleving. Dit kan op allerlei manieren, waaronder op de arbeidsmarkt in de vorm van vrijwilligerswerk, een taalstage, een werkervaringsplaats of betaald werk. Om nu een update te krijgen van het college heb ik hier schriftelijke vragen over gesteld samen met de raadsleden Arnold Versteeg (SGP), Cora van Wijngaarden (CDA), Ria Maliepaard (PvdA) en Alexander Vos de Wael (Fractie Alexander Vos de Wael)".