Berichten geschreven door Annemiek Stam

Annemiek Stam - Portretfoto.png Dirjanne van Drongelen - Portretfoto.png
    Door Annemiek Stam, Dirjanne van Drongelen op 12 juli 2021

Ede krijgt asielzoekerscentrum

Ede krijgt een AZC. Het is de bedoeling dat 200 asielzoekers en ruim 300 arbeidsmigranten de komende jaren kunnen wonen op de Kop van Deelen in Deelen. Pluryn heeft de voormalige JeugdzorgPlus-locatie verkocht aan Rosewood Investments, die er op termijn een woon-zorglocatie van wil maken.

2. 2021 06 ede centrum
    Annemiek Stam - Portretfoto.png Daan Weststrate - Portretfoto.png
    Door Annemiek Stam, Daan Weststrate op 21 juni 2021

Ede Centrum; groen en gastvrij én sociaal

Herken je dit; je loopt in het centrum van Ede en staat regelmatig stil om een praatje te maken (volgens mijn kinderen doe ik dat veel te vaak). En wat is het fijn dat we ook weer met elkaar af kunnen spreken om een terrasje te pakken. De Edese ondernemers verdienen een groot compliment voor de voortdurende aanpassingen die ze moesten doen om overeind te blijven in de crisis

3. 2021 03 samenleving.jpg
    Door Annemiek Stam op 8 maart 2021

Kiezen voor wat echt telt: veerkracht van de samenleving

Heeft u  ook -net als ik- dankbaar en verwonderd opgemerkt hoeveel bereidheid er sinds corona blijkt te zijn om elkaar te helpen? Taartenacties, boodschappen doen voor elkaar, een hart onder de riem, maar ook de creativiteit van ondernemers en vrijwilligersorganisaties. Wat zijn we als mensen toch inventief in het bedenken van nieuwe ideeën én hebben we met elkaar veel organisatietalent.

4. integration-1777536_1920.jpg
    Door Annemiek Stam op 11 december 2020

Geen generatie overslaan bij integratie

De rekenkamercommissie van de Gemeente Ede heeft het volgende onderzoek opgeleverd: 'Een onderzoek naar de integratie van statushouders in Ede'. De rekenkamercommissie heeft daarmee een helder rapport opgeleverd waaruit duidelijke adviezen voortkomen met de nodige urgentie. Mijn bijdrage geef ik een aantal kernwoorden mee. Braaf & Bloei, Bijstand & Belastingbetaler en Beheer & Bewaken. Lees haar hele bijdrage hier.

5. Annemiek Stam op de heide - brede banner.png
    Door Annemiek Stam op 12 november 2020

Even voorstellen: fractievolger Annemiek Stam

Tijdens de besluitvormende vergadering is vanavond Annemiek Stam geïnstalleerd en beëdigd als nieuwe fractievolger van de gemeenteraad namens de fractie van de ChristenUnie. Dit is niet voor de eerste keer. Al eerder vervulde Annemiek deze functie. Wie is Annemiek en waarom wil zij (weer) fractievolger worden? Hieronder stelt Annemiek zich verder aan u voor.