Berichten over Asielzoekerscentrum

1. Asielzoekerscentrum tafelvoetbal.jpg
    Door Niek van den Brink, Annemiek Stam op 15 juni 2023

Ede gaat mogelijkheden voor duurzame opvanglocatie onderzoeken

In het najaar van 2022 begonnen we als fractie met het dromen over nieuwe vormen van vluchtelingenopvang. Deels vanwege de beelden uit Ter Apel en deels vanwege allerlei ervaringen met kortdurende opvang, stroperige processen en moeiten die we constateren met de integratie van statushouders. Tijdens de PDE van 15 juni 2023 werd ons initiatiefvoorstel voor een duurzame opvanglocatie aangenomen.

2. Asielzoekerscentrum spiegel.jpg
    Door Niek van den Brink, Annemiek Stam op 21 april 2023

Informatieve sessie over initiatiefvoorstel permanente opvang asielzoekers

Op donderdag 20 april jongstleden presenteerde ChristenUnie Ede, samen met een aantal andere partijen, een initiatiefvoorstel om te komen tot een permanente opvanglocatie voor asielzoekers. Een locatie die - als alles doorgaat - open zal gaan als de locatie in Deelen sluit (over 5 jaar).

3. Asielzoekerscentrum tafelvoetbal.jpg
    Door Niek van den Brink, Annemiek Stam op 14 oktober 2022

Naar een permanent, kleinschalig asielzoekerscentrum in Ede

Tijdens de PDE van 13 oktober besprak de gemeenteraad wat de gemeente Ede kan doen om bij te dragen aan het verlichten van de opvangcrisis. Namens onze fractie voerden Annemiek Stam en Niek van den Brink het woord.