Berichten over Peter Jansen

CU-Logo-Ede-RGB-SocialMediaPF.jpg
    Door Fractie Ede op 5 juni 2018

Peter Jansen vertrekt naar Curaçao

Peter Jansen legt per ingang van het aanstaande zomerreces zijn raadslidmaatschap neer. Hij zal deze zomer met zijn gezin emigreren naar Curaçao. Hij heeft daar een baan aanboden gekregen bij de Vereniging voor Protestants Christelijk Onderwijs (VPCO). Momenteel is Jansen als docent-onderzoeker verbonden aan de Christelijke Hogeschool Ede (CHE).

Labels:

2. SRGB-16
    Door Peter Jansen op 12 maart 2018

'Voedselverspilling is vooral een communicatieprobleem'

Op 12 maart 2018 organiseerde de ChristenUnie afdelingen van de Regio FoodValley met medewerking van de Christelijke Hogeschool Ede een voedseldebat met minister Schouten van LNV. Peter Jansen was één van de drie pitchers. Lees hieronder zijn bijdrage.

3. Zonnepanelen installatie.jpg
    Door Peter Jansen op 8 maart 2018

2050 -> 2035

Op de laatste raadsvergadering van deze bestuursperiode diende ons raadslid Peter Jansen bij het agendapunt Ede Routekaart Energieneutraal een amendement. Zoals ook in ons Verkiezingsprogramma te lezen valt zijn we voor energieneutraal in 2035. Lees hieronder zijn toelichting.

4. Peter Jansen (brede foto)
    Door Peter Jansen op 23 februari 2018

Routekaart Energieneutraal

In juli 2017 heeft de gemeenteraad de routekaart Ede energieneutraal ter informatie van het college ontvangen. Tijdens een informatieve bijeenkomst van 11 januari j.l. is door een aantal raadsleden aangegeven dat zij het op prijs zouden stellen als de routekaart nog in de huidige raadsperiode zal worden vastgesteld,dus voor de verkiezingen van a.s. maart. Vanavond spraken we er in de raad oordeelvormend over (debat) en op donderdag 8 juli a.s. zal hij als het goed is worden vastgesteld. Lees hieronder de bijdrage van ons raadslid Peter Jansen tijdens het debat van vanavond.

5. 20180216 Mijn tuin, jouw tuin - 1
    3. Peter Jansen Sandra Kooij - Portretfoto.png
    Door Peter Jansen, Sandra Kooij op 16 februari 2018

Mijn tuin, jouw tuin

Vanochtend gingen raadslid Peter Jansen en kandidaat-raadslid Sandra Kooij in Ede-Zuid op bezoek bij een buurtbewoonster (bijna 90 jaar) die haar tuin beschikbaar stelt voor anderen. Mijn tuin, jouw tuin is een buurtproject, opgezet door Edwin Gorissen, waarbij het delen van een (moes)tuin centraal staat. Door vrijwilligers worden vraag (behoefte aan een moestuin) en aanbod (stuk tuin ter beschikking) aan elkaar gekoppeld.

6. 20180203 Werkbezoek Herenboeren Ede - 1
    3. Peter Jansen portretbram.png
    Door Peter Jansen, Bram van der Beek op 3 februari 2018

Herenboeren Ede: een waardevol burgerinitiatief

Vanmorgen gingen raadslid Peter Jansen en kandidaat-raadslid Bram van der Beek in gesprek met de initiatiefnemers van Herenboeren Ede. Een groep enthousiaste Edenaren die samen duurzaam voedsel willen produceren. Het idee is om in Ede een kleinschalige coöperatieve boerderij op te zetten. Een boerderij dat eigendom is van een groep Edese huishoudens die samen bepalen wat ze willen eten.

7. Banner-meedoen
    Door Peter Jansen op 30 november 2017

ChristenUnie wil aandacht voor overbodig papiergebruik

Bij de fractie van de ChristenUnie zijn vragen binnen gekomen of de gemeente Ede, die zich profileert als duurzame gemeente, in navolging van de gemeente Amsterdam de ja-ja sticker op brievenbussen wil gaan invoeren. Als gevolg hiervan heb ik schriftelijke vragen aan het college gesteld. Lees hier meer over.