Blogs per auteur

1. CPO
    6. Bram van der Beek
    Door Bram van der Beek op 12 november 2018

'Ede zou meer zelf moeten bouwen'

Aanstaande donderdag krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis. Normaal al een heel bijzonder moment, maar voor ons extra feestelijk: we zijn er namelijk al ruim 5 jaar mee bezig geweest.

2. Wonen
    6. Bram van der Beek
    Door Bram van der Beek op 6 augustus 2018

ChristenUnie stelt raadsvragen over gevolgen vervallen gasaansluiting

Op 1 juli jl. is de verplichte aansluiting op het gasnet komen te vervallen. Dat betekent dat nieuwe woningen in principe niet meer aangesloten worden op het gasnet. Als bij een nieuwe woning de grond van de gemeente Ede werd gekocht, dan leverde de gemeente deze bouwgrond ‘bouwrijp’ op. Dat wil zeggen dat alle nutsvoorzieningen door de gemeente werden aangelegd, er kan direct begonnen worden met bouwen. In de prijs voor de bouwrijpe grond zit dus ook de kostenvoor de aanleg van dat gasnet verwerkt. Sinds 1 juli jl. worden deze kosten niet meer gemaakt, terwijl de grondprijs gelijk blijft. Voor gemeenteraadslid Bram van der Beek aanleiding om hierover vragen te stellen aan het college over hoe er hiermee omgegaan wordt na bijvoorbeeld het vervallen van de aansluitverplichting op het gasnet.

3. 20180203 Werkbezoek Herenboeren Ede - 1
    3. Peter Jansen 6. Bram van der Beek
    Door Peter Jansen, Bram van der Beek op 3 februari 2018

Herenboeren Ede: een waardevol burgerinitiatief

Vanmorgen gingen raadslid Peter Jansen en kandidaat-raadslid Bram van der Beek in gesprek met de initiatiefnemers van Herenboeren Ede. Een groep enthousiaste Edenaren die samen duurzaam voedsel willen produceren. Het idee is om in Ede een kleinschalige coöperatieve boerderij op te zetten. Een boerderij dat eigendom is van een groep Edese huishoudens die samen bepalen wat ze willen eten.