Berichten over Omgevingsvisie

portretbram.png portretarie.png
    Door Bram van der Beek, Arie Barendrecht op 17 november 2021

Raadsbijdrage over de omgevingsvisie 2040

We bespraken het ontwerp van de Omgevingsvisie Ede 2040. In deze visie worden strategische keuzes gemaakt over de fysieke leefomgeving. Anders gezegd; de ruimte waarin we mogen wonen, werken en recreëren. En dat laat het belang zien: we hebben er elke dag mee te maken. We hebben een mooie gemeente, en de ambities die in deze visie genoemd worden, geven een mooie aanzet om dat te behouden en realiseren. Hier onze bijdrage als ChristenUnie Ede.

2. 2021 07 leidende principes omgevingsvise.jpg
    portretbram.png
    Door Bram van der Beek op 8 juli 2021

De leidende principes voor onze omgevingsvisie

Vrijwel iedereen die politiek een beetje volgt zal wel weten dat er een omgevingswet aankomt. En velen zullen ook wel weten dat deze grote verandering al een aantal keer is uitgesteld. In Ede hebben we de ‘leidende principes voor onze omgevingsvisie’ vastgesteld. Dit kun je zien als de belangrijke uitgangspunten, maar ze zijn nog niet concreet gemaakt per locatie. Deze principes gaan ons helpen om straks op de kaart van heel Ede te bschrijven wat we per locatie belangrijk vinden. Dat laatste heet dan het omgevingsplan en komt in de plaats van het bestemmingsplan.