Eindelijk een nieuwe locatie voor de bloedbank

portretcora.png
Door Cora Otter op 10 juli 2024 om 09:00

Eindelijk een nieuwe locatie voor de bloedbank

De bloedbank heeft een nieuwe locatie gevonden! Halverwege 2023 stopte de bloedbank en was het de bedoeling een mobiele bloedbank te gaan gebruiken. Een locatie vinden bleek echter lastig. Raadslid Cora Otter stelde daarover eerder mondelinge vragen en is dan ook blij met deze nieuwe plek.

Halverwege 2023 stopte de bloedbank, vanwege de kosten, op de vaste locatie aan de Klaphekweg. Plan was om een paar keer per week een mobiele bloedbank in Ede te plaatsen, maar een plek daarvoor vinden bleek lastig! Als ChristenUnie vinden we de bloedbank namelijk van belang voor de samenleving: inwoners kunnen bloed doneren om een medemens daarmee te helpen.

De beoogde locatie bij zwembad De Peppel lukte niet, vanwege de consequenties voor de bedrijfsvoering van De Peppel (zoals bijvoorbeeld stroom). Een andere locatie bleek moeilijk te vinden. Achter de schermen heef onze fractie meerdere keren hierover contact gehad met verschillende wethouders, om te kijken welke mogelijkheden er wel waren.

Het goede nieuws: Vanaf 20 maart 2024 heeft de mobiele bloedbank een plek gevonden op het parkeerterrein bij de Wielerclub WV Ede, aan de Horsterweg. Twee keer per week kunnen inwoners daar terecht om bloed te doneren. De ChristenUnie is blij dat de zoektocht uiteindelijk iets opgeleverd heeft.

Labels: