De zomervakantie is begonnen! Tijd om je te vervelen?

Kinderen buiten
Sandra Kooij - Portretfoto.png
Door Sandra Kooij op 17 juli 2020 om 16:11

De zomervakantie is begonnen! Tijd om je te vervelen?

Deze week begint de zomervakantie! Zes weken niet naar school. Zes weken de tijd om te spelen, uit te slapen, vrienden te zien, leuke activiteiten te ondernemen. Door de onzekerheid rondom de gevolgen van Corona, zijn er dit jaar meer gezinnen die niet op vakantie gaan. Daardoor kan de zomervakantie best lang of misschien saai zijn. Tijd om je te vervelen?

Raadslid Sandra Kooij: “Ik vroeg mij een paar weken geleden af of er deze zomer eigenlijk wel leuke dingen te doen zijn in Ede. En wat mag en kun je als vereniging of buurtbewoners wel of niet organiseren? Dit heb ik nagevraagd bij de gemeente en ik ben blij dat er inmiddels al best veel mogelijk is en wordt georganiseerd.”

Zoals de burgemeester onlangs al vertelde in Ede Stad doet de gemeente haar best om te zorgen dat activiteiten door kunnen gaan. De Coronamaatregelen zijn vanaf 1 juli versoepeld, maar nog steeds gelden er wel bepaalde regels als het gaat om het organiseren van activiteiten. Als je iets wilt organiseren, kan de gemeente helpen en adviseren. Op deze website kun je er meer informatie over vinden. .

Je hoeft je deze zomer niet zes weken lang te vervelen. Er worden allemaal leuke activiteiten georganiseerd. Een paar voorbeelden zijn:

Basisschool:
- Sam Sportweek zomer van 20 t/m 23 juli. https://www.sportservice-ede.nl/sam-sportweek-zomer-7-t-m-12-jaar/
- De Kernhuisspelen op woensdag 26 augustus bij wijkcentrum Het Kernhuis
- Voetballen in Veldhuizen, bij de Essenburg op 4 augustus

Middelbare school:
- Elke woensdagmiddag voetballen in de Krajicek Playground aan de Van der Hagenstraat.
- Elke vrijdagavond in de zomervakantie staat er een pannekooi op het marktplein. Wees welkom!  Tijd: 19:00 uur tot 21:30 uur. Georganiseerd door YFC Ede.
- Professionele skate clinic op dinsdag 21 juli bij skatebaan De Peppel.

Voor een compleet overzicht van nog veel meer activiteiten kun je op deze link klikken. Daarnaast heeft Cultura ook nog een mooi zomerprogramma van 27 juli t/m 20 augustus. En ook thuis zijn er natuurlijk genoeg leuke dingen te verzinnen. Wat je ook gaat doen, de fractie van de ChristenUnie wenst iedereen een ontspannen en leuke zomervakantie!

Sandra Kooij - van Roekel,
E. sandra.kooij@ede.nl