De seizoensafsluiting van initiatief 'Koffieluitjes'

Dirjanne van Drongelen - Portretfoto.png
Door Dirjanne van Drongelen op 27 juli 2020 om 21:26

De seizoensafsluiting van initiatief 'Koffieluitjes'

Voor onze #cuzomerstage mocht Dirjanne van Drongelen aansluiten bij de seizoensafsluiting van Koffieluitjes Indische Buurt, een burgerinitiatief waarbij senioren uit de wijk samenkomen om verschillende activiteiten te ondernemen. Vanwege corona was de gebruikelijke barbecue niet bij initiatiefnemer Natasja in de achtertuin, maar op locatie bij De4Zussen in Ede-Zuid.

Dirjanne van Drongelen: "Ik vind het bijzonder om te zien hoe vertrouwd de bezoekers van Koffieluitjes met elkaar omgaan. De sfeer die is gecreëerd met elkaar is gezellig en veilig. Een plek waar senioren uit de wijk elkaar kunnen ontmoeten en waar verbindingen worden gelegd die ook buiten Koffieluitjes om vorm krijgt. Het enthousiasme dat zowel Natasja als andere vrijwilligers en bezoekers uitstralen werkt aanstekelijk."

Koffieluitjes is gestart in de Indische Buurt, maar is inmiddels uitgebreid naar Veldhuizen en het Beatrixpark. Mogelijk volgen er nog meer plekken als blijkt dat dit aansluit bij de behoefte die er is in een buurt/wijk.

Geïnteresseerd om Koffieluitjes te bezoeken of als vrijwilliger mee te doen? Kijk op https://www.koffieluitjesede.nl/ voor meer informatie.

Dirjanne van Drongelen,
E. dirjanne.van.drongelen@ede.nl