ChristenUnie overhandigt verkiezingsprogramma in gewone- en gesproken taal

portretcora.png
Door Cora Otter op 28 februari 2022 om 11:00

ChristenUnie overhandigt verkiezingsprogramma in gewone- en gesproken taal

De ChristenUnie vindt het belangrijk dat iedereen mee kan doen in de samenleving. Daarom hebben we ons verkiezingsprogramma samengevat in eenvoudige taal. Het eerste exemplaar overhandigden we deze week aan Elbert Verhaaf, hij is vanaf de start actief voor Onderling Sterk (de belangenclub door en voor mensen met een verstandelijke beperking).

Onderling Sterk Ede en Koplopers Inclusie Ede hebben samen een thema-avond over de verkiezingen georganiseerd. Een mooi moment om ons verkiezingsprogramma in eenvoudige taal officieel te lanceren.

Lijsttrekker Cora Otter: “Door middel van dit gebaar willen we laten zien waar wij als ChristenUnie voor staan: ‘samenleven met aandacht’. Zo willen we ons de komende jaren inzetten voor inclusie in de brede zin van het woord. We blijven bijvoorbeeld in de gaten houden of de communicatie vanuit de gemeente (website, brieven) begrijpelijk is. Dat kan door gebruik te maken van eenvoudige taal,  picto’s, en een voorleesfunctie.”

Ook hebben wij ons verkiezingsprogramma ingesproken. Per hoofdstuk kunt u naar ons verkiezingsprogramma luisteren. De verschillende versies van het verkiezingsprogramma zijn hier te vinden.

Dit artikel is ook verschenen op EdeStad.nl.

Labels: , ,