Geschikt maken schoolgebouw Nieuwe Maanderbuurtweg voor ISK De Schakel

portretdaan.png portretniek.png
Door Daan Weststrate, Niek van den Brink op 8 april 2022 om 15:36

Geschikt maken schoolgebouw Nieuwe Maanderbuurtweg voor ISK De Schakel

De gemeente moet zorgen voor goede onderwijshuisvesting. Waar de Internationale Schakelklas (ISK) De Schakel ruimte te kort komt, heeft De Koepelschool ruimte over in het gebouw. Door het gebouw aan de Nieuwe Maanderbuurtweg aan te passen kan ook de groeiende school De Schakel een mooi onderdak krijgen. Hierover sprak de gemeenteraad.

We bespreken het voorstel voor het beschikbaar stellen van een krediet voor inpandige aanpassing en uitbreiding van het schoolgebouw aan de Nieuwe Maanderbuurtweg, nummer 2. Dit gebeurt ten gunste van De Schakel, een school voor nieuwkomers.

Afgelopen maandag zijn collega van den Brink en ik ter plaatse geweest bij de Koepelschool om te polsen hoe dit voornemen landt bij leerkrachten en ouders. We vernamen dat ouders geen klachten en/of bedenkingen hebben ingediend. Leerkrachten gaan wat gemak van de extra, nu leegstaande lokalen missen, maar hebben begrip voor het voornemen om De Schakel hier te huisvesten.

Er liggen mooie kansen: nieuwe Nederlanders en kinderen van de Koepelschool komen door deze samenwerking makkelijk in contact. Zo kunnen nu ook leerlingen van groep acht bijvoorbeeld gaan voorlezen bij de jongsten van De Schakel. Een win-win situatie.

Alle seinen lijken daarmee op groen te staan. We spreken de hoop uit dat deze huisvesting duurzaam zal blijken te zijn. Een oplossing voor langere termijn. Wel willen we aandacht vragen voor de benodigde aanpassingen aan het schoolplein. Hier bleek onduidelijkheid over te bestaan over wie de kosten voor deze aanpassingen gaat financieren als bijvoorbeeld de extra unit geplaatst wordt. Het zou mooi zijn wanneer hier duidelijkheid over verschaft wordt.

We wensen alle kinderen van De Schakel een fijne tijd aan de Nieuwe Maanderbuurtweg, wanneer deze daar na de zomer naar alle waarschijnlijkheid gaat starten.

Labels: , ,