ChristenUnie Ede blij met energietoeslag voor studenten

portretdaan.png portretjanwillem.png
Door Daan Weststrate, Jan Willem Middelesch op 13 januari 2023 om 09:00

ChristenUnie Ede blij met energietoeslag voor studenten

Studenten die in Ede op kamers wonen, kunnen vanaf 16 januari alsnog energietoeslag aanvragen. De gemeente Ede heeft daarvoor een eigen regeling vastgesteld. Een goede keuze, vinden raadslid Daan Weststrate en fractievolger Jan Willem Middelesch.

In verband met de gestegen energiekosten, konden huishoudens met een laag inkomen een energietoeslag aanvragen. Studenten konden nog geen gebruik maken van deze regeling, omdat de landelijke overheid onderzocht of en hoe studenten daarvoor in aanmerking konden komen. Inmiddels is duidelijk dat studenten niet in aanmerking komen voor de landelijke energietoeslag, omdat hun woonsituatie zo divers is.

Daan en Jan Willem zijn erg blij met de keuze van de gemeente Ede om daarom een eigen regeling vast te stellen, waarmee uitwonende studenten alsnog een energietoeslag kunnen aanvragen. Ook studenten worden namelijk geconfronteerd met hoger oplopende kosten (niet alleen van energie, maar ook bijvoorbeeld van boodschappen) en ook studenten kunnen daardoor in financiële problemen komen. Dit terwijl studenten vaak juist al een lager inkomen hebben. De energietoeslag kan voor studenten net hét steuntje in de rug zijn om de komende (winter)maanden door te komen.

Meer informatie
Lees voor meer informatie dit bericht van de gemeente Ede. Vanaf 16 januari kunnen studenten gedurende 6 weken een aanvraag indienen bij de gemeente. Meer informatie over de energietoeslag, de voorwaarden en het aanvragen daarvan is te vinden via ede.nl/energietoeslag

Labels: , ,