Berichten over Jongeren

1. thermostat-gee2c2fd96_1920.jpg
    portretdaan.png portretjanwillem.png
    Door Daan Weststrate, Jan Willem Middelesch op 13 januari 2023

ChristenUnie Ede blij met energietoeslag voor studenten

Studenten die in Ede op kamers wonen, kunnen vanaf 16 januari alsnog energietoeslag aanvragen. De gemeente Ede heeft daarvoor een eigen regeling vastgesteld. Een goede keuze, vinden raadslid Daan Weststrate en fractievolger Jan Willem Middelesch.

2. 26082022 Wallenburg
    portretannemiek.png
    Door Annemiek Stam op 26 augustus 2022

Zo doen we dat hier

In ons verkiezingsprogramma stond een heel aantal keer samen, gemeenschapszin, eigenheid van dorpen, zorgen voor elkaar en meer van dat soort begrippen. Die begrippen gaan pas leven als er mensen zijn die dat bezielen. In mei was Annemiek aanwezig bij de opening van Jongerenhuis Wallenburg in Ederveen, dat begon met de dorpsdokter en zijn vrouw die al jarenlang hun huis en hart openstellen voor jongeren.

3. people-2557396_1920.jpg
    portretdaan.png
    Door Daan Weststrate op 17 december 2020

Studeren in coronatijd: hoe ga je daarmee om?

De bijzondere tijd die het corona-virus met zich meebrengt, houdt al heel wat maanden aan. Waar we in maart dacht dat het wellicht voorde zomervakantie wel weer zou afnemen, neemt het in het nieuwe cursusjaar alleen maar een grotere omvang aan. Studeren in coronatijd: hoe ga je daar als student mee om? Om op deze vraag antwoord te krijgen, ging raadslid Daan Weststrate samen met fractievolger Arie Barendrecht met studenten in gesprek over de belemmeringen in het wonen en studeren in Ede.

4. Dirjanne van Drongelen (breed)
    Dirjanne van Drongelen - Portretfoto.png
    Door Dirjanne van Drongelen op 12 januari 2018

Update huisvesting Centrum voor Popcultuur (Kuiperplein 31)

In december werden we door het college van B&W schriftelijk geïnformeerd over de stand van zaken van het pand aan Kuiperplein 31, het nieuwe Centrum voor Popcultuur. Na twee geluidsonderzoeken bleken er meer aanpassingen nodig dan in eerste instantie gedacht. Het college besloot daarom een haalbaarheidsonderzoek te starten naar de (on)mogelijkheden van dit pand of eventuele andere panden. Ondertussen zouden er in het huidige pand wat aanpassingen gedaan worden om het programma voor talentontwikkeling, waar het Centrum van Popcultuur voor bedoeld is, zoveel mogelijk voort te kunnen zetten. Gisteravond werd op verzoek van de SGP dit memo geagendeerd voor een oordeelsvormende vergadering, waarin ik namens de ChristenUnie de onderstaande inbreng heb geleverd.