Berichten over Jongeren

1. people-2557396_1920.jpg
    Daan Weststrate - Portretfoto.png
    Door Daan Weststrate op 17 december 2020

Studeren in coronatijd: hoe ga je daarmee om?

De bijzondere tijd die het corona-virus met zich meebrengt, houdt al heel wat maanden aan. Waar we in maart dacht dat het wellicht voorde zomervakantie wel weer zou afnemen, neemt het in het nieuwe cursusjaar alleen maar een grotere omvang aan. Studeren in coronatijd: hoe ga je daar als student mee om? Om op deze vraag antwoord te krijgen, ging raadslid Daan Weststrate samen met fractievolger Arie Barendrecht met studenten in gesprek over de belemmeringen in het wonen en studeren in Ede.

2. Dirjanne van Drongelen (breed)
    Dirjanne van Drongelen - Portretfoto.png
    Door Dirjanne van Drongelen op 12 januari 2018

Update huisvesting Centrum voor Popcultuur (Kuiperplein 31)

In december werden we door het college van B&W schriftelijk geïnformeerd over de stand van zaken van het pand aan Kuiperplein 31, het nieuwe Centrum voor Popcultuur. Na twee geluidsonderzoeken bleken er meer aanpassingen nodig dan in eerste instantie gedacht. Het college besloot daarom een haalbaarheidsonderzoek te starten naar de (on)mogelijkheden van dit pand of eventuele andere panden. Ondertussen zouden er in het huidige pand wat aanpassingen gedaan worden om het programma voor talentontwikkeling, waar het Centrum van Popcultuur voor bedoeld is, zoveel mogelijk voort te kunnen zetten. Gisteravond werd op verzoek van de SGP dit memo geagendeerd voor een oordeelsvormende vergadering, waarin ik namens de ChristenUnie de onderstaande inbreng heb geleverd.