Atelier Revive: een stap op weg naar een schonere wereld met kansen voor iedereen!

IMG_1899.jpg
portretcora.png portretannemiek.png
Door Cora Otter, Annemiek Stam op 3 februari 2023 om 15:00

Atelier Revive is een naai-atelier waar vrouwen met een migratieachtergrond werken. Het atelier biedt kansen aan deze doelgroep, die meestal niet zo makkelijk aan het werk komt. Raadsleden Annemiek Stam en Cora Otter brachten een werkbezoek aan dit mooie initiatief.

Bij Revive krijgen ze naailessen en leren al werkend de Nederlandse taal. Samen met aandacht voor persoonlijke ontwikkeling helpt dat hen een plek in de Edese samenleving te vinden. Bij Revive kunnen vrouwen starten als vrijwilliger of op een werkervaringsplek. Het traject bij Revive helpt bij het doorstromen naar betaald werk. Van afgedankte materialen, zoals textiel, worden nieuwe herbruikbare producten gemaakt. Zo helpt Revive de afvalberg verkleinen en wordt gewerkt aan een circulaire economie. Herbruikbare cadeauverpakkingen, NOBOX (herbruikbare verzendverpakking), tassen, kussens en slofjes van oude dekens: Bij Revive maken ze het.

De recente verhuizing van Revive naar het pand van Restore, was voor ons een goede aanleiding voor dit bezoek. En we kwamen enthousiast weer terug. ChristenUnie Ede vindt het belangrijk dat iedereen zo goed mogelijk mee kan doen in de samenleving. Dat mensen met een migratieachtergrond kansen krijgen zich te ontwikkelen. En dat we afval zoveel mogelijk weer als grondstof gebruiken. Dat komt allemaal samen bij Atelier Revive.

Bedankt voor het delen van jullie verhaal, Minke, Razan en Faezeh. En veel succes met Revive op de nieuwe lokatie bij Restore!