College biedt mogelijkheid tot het houden van ‘Hagenpreken’

portretcora.png
Door Cora Otter op 15 juli 2020 om 14:05

College biedt mogelijkheid tot het houden van ‘Hagenpreken’

Dinsdag 14 juli heeft het college ons verzoek en onze schriftelijke raadsvragen m.b.t. 'Hagenpreken' besproken en hierop antwoorden opgesteld. De reactie van het college is positief: kerken en/of religieuze gemeenschappen mogen samenkomsten houden in de open lucht. Dit n.a.v. de gestelde raadsvragen 'Hagenpreken terug in Ede'?

De reactie op de gestelde vragen waren kortgezegd: indien de samenkomsten buiten op eigen terrein plaatsvinden, hoeft er geen toestemming aan de gemeente Ede gevraagd te worden. Is de samenkomst op een andere plek, volstaat een melding op de website van de gemeente Ede (ede.nl, klik op ‘corona’). Dit moet 2 werkdagen voor de bijeenkomst gebeuren. Uiteraard geldt ook voor samenkomsten in de buitenlucht de anderhalve-meter-regel.

Raadslid Cora Otter: "Als ChristenUnie zijn wij uiteraard blij met deze positieve houding t.o.v. het houden van diensten in de buitenlucht in Ede. Inmiddels zijn verschillende kerken en/of religieuze gemeenschappen al bezig met houden van samenkomsten in de open lucht!"

Cora Otter,
E. cora.otter@ede.nl