Wanneer worden de appartementen van Parc Clinckenbergh gebouwd?

raadsvragen_klinkenberg.jpg
portretarie.png portretniek.png
Door Arie Barendrecht, Niek van den Brink op 22 februari 2024 om 09:00

Wanneer worden de appartementen van Parc Clinckenbergh gebouwd?

Eigenlijk zouden er al 118 appartementen bewoond moeten zijn in Parc Clinckenbergh. Volgens de bouwprojecten-pagina van de gemeente Ede was het de bedoeling dat de woningen in het najaar van 2023 zouden zijn opgeleverd. Dat is zeker nog niet het geval. Raadsleden Arie Barendrecht en Niek van den Brink hebben raadsvragen gesteld.

Na de sloop van het leegstaande verzorgingshuis ‘De Klinkenberg' zouden er twee nieuwe gebouwen moeten verrijzen. In het eerste gebouw komen 78 koopappartementen en in het tweede gebouw komen 40 huurappartementen voor senioren.

Door onderzoek van de Edese Vos is gebleken dat de bouw al sinds de zomer van 2023 stilligt, er een rechtszaak is geweest tussen de ontwikkelaar en een opdrachtgever en dat er bij navraag afgelopen november nog geen vooruitgang geboekt was om tot overeenstemming te komen. Ondertussen wachten er dus veel kopers en huurders op de bouw van hun appartementen. Gezien de stagnerende bouw van woningen en de doorstroming vanuit woningen die worden achtergelaten is het van groot belang dat dit project zo snel mogelijk doorgaat.

Daarom heeft de Edese fractie van de ChristenUnie aan het college de volgende vragen gesteld.

1. Hoe komt het dat de ontwikkeling van Parc Clinckenbergh al zo lang stilligt?
  2. Welke stappen heeft het college sinds de zomer van 2023 ondernomen om ervoor te zorgen dat dit project toch door zou gaan?
  3. Hoe kan het college inwoners ondersteunen die een woning hebben aangekocht en nu de dupe zijn van een geschil tussen ontwikkelaar en opdrachtgever?
  4. Welke stappen gaat het college vanaf nu zetten om deze moeilijke situatie te doorbreken?
  5. Wil het college de informatie op de genoemde webpagina aanpassen zodat er een nieuwe, juiste planning komt te staan?

Labels: , ,