Ambities voor 2021

portretcora.png
Door Cora Otter op 12 januari 2021 om 08:33

Ambities voor 2021

Onze ambities voor 2021. Daar werdt onze fractievoorzitter Cora Otter naar gevraagd door de krant EdeStad. We willen voortgang, stappen zetten. Zowel kwalitatief als kwantitatief.

Voortgang met betrekking tot de energietransitie, wil de ChristenUnie volgens Cora Otter bereiken. Wij willen graag dat er kwantitatief, maar vooral ook kwalitatief, stappen worden gemaakt. Dus niet een voortgang die ten koste gaat van natuur en draagvlak bijvoorbeeld, maar juist projecten die meerdere functies verenigen. Waarbij het van belang is dat ook inwoners met een smallere beurs kunnen meedoen/meeprofiteren van deze ontwikkelingen. De ChristenUnie gaat dit jaar ook voor voortgang bij woningbouw. ,,Dan is voor ons passend wonen van belang. Denk aan starters, goedkope huur en koop, passend wonen voor ouderen.

De kosten voor de zorg zijn de afgelopen jaren enorm gestegen, aldus Otter. Vorig jaar zijn daarom ombuigingsmaatregelen in gang gezet. Voor de ChristenUnie blijft voorop staan dat inwoners de zorg moeten kunnen krijgen die nodig is. Het komende jaar moet duidelijk worden of dat met de ombuigingsmaatregelen nog steeds het geval is.

Cora Otter, fractievoorzitter
cora.otter@ede.nl