Berichten over World Food Center

Daan Weststrate - Portretfoto.png
    Door Daan Weststrate op 9 september 2021

Realisatie World Food Center Experience

Over 23 dagen neem ik deel aan een marathon. Dit zeggen, lijkt al een hele prestatie maar het is makkelijker gezegd dan gedaan. Voordat deze 42 km en 195 meter ook daadwerkelijk afgelegd zijn, is hier wel het e.e.a. aan vooraf gegaan. Het begon met een droom en een ambitie. Vanavond, na jaren van voorbereiding, spreken we in de gemeenteraad over of wij in kunnen stemmen met het World Food Center Experience (WFCE). In de afgelopen jaren heb ik ook het idee gehad dat we als gemeenteraad aan een marathon bezig zijn geweest en dat vanavond een belangrijke stap richting de finish gezet kan worden.

2. Overheid-World-Food-center.jpg
    9. Harry Hindriks
    Door Harry Hindriks op 16 juli 2020

WFC Experience 'all over the world'

De Stichting WFC Experience, die begin 2020 werd opgericht, heeft de provincie Gelderland en de gemeente Ede onlangs geïnformeerd over de voortgang van haar werkzaamheden. Onder leiding van onze oud-burgemeester Cees van der Knaap als voorzitter is door het stichtingsbestuur een aanvang gemaakt met drie Europese aanbestedingen.

3. Overheid-World-Food-center.jpg
    9. Harry Hindriks
    Door Harry Hindriks op 20 juli 2019

Het eerlijke verhaal over het WFC

Er was de afgelopen week veel te doen over het World Food Center (WFC). Met name het grotere verlies op de grondexploitatie speelde daarbij een rol. De grondexploitatie is namelijk verslechterd van € 10,5 miljoen naar € 19,2 miljoen euro. En dat vonden enkele fracties in de raad al te gortig worden. “De kosten blijven maar oplopen” zo redeneerde men, het wordt tijd om over een exit-strategie en alternatieven na te denken. 'Het wordt tijd om het eerlijke verhaal over het WFC te vertellen' aldus raadslid Harry Hindriks.