Berichten over World Food Center

1. world_food_experience_c_tinker_imagineers_5-scaled.jpg
    Door Daan Weststrate op 4 december 2023

Een nieuw plan voor de Food Experience

In december 2022 is het bestemmingsplan voor de nieuwbouw van de WFC Experience door de Raad van State vernietigd. De afgelopen periode is door de stichting gewerkt aan een nieuw plan voor de Food Experience in de Mauritskazerne. Tijdens een ingelaste PDE op 30 november besprak de gemeenteraad de nieuwe plannen voor de Food Experience. Namens ChristenUnie Ede voerde raadslid Daan Weststrate het woord.

2. 2021 09 WFC
    Door Daan Weststrate op 1 februari 2023

De WFC Experience: hoe wil ChristenUnie Ede nu verder?

Het World Food Center (WFC) Experience is de afgelopen weken een veelbesproken thema. Na de uitspraak van de Raad van State eind december is de gemeenteraad op donderdag 26 januari jl. geïnformeerd over het vervolg. We kunnen ons goed voorstellen dat ook u vragen heeft hierover, In deze blog neemt raadslid Daan Weststrate u mee in wat de uitspraak betekent en wat het vervolg voor de plannen zijn.

3. Overheid-World-Food-center.jpg
    Door Daan Weststrate op 9 september 2021

Realisatie World Food Center Experience

Over 23 dagen neem ik deel aan een marathon. Dit zeggen, lijkt al een hele prestatie maar het is makkelijker gezegd dan gedaan. Voordat deze 42 km en 195 meter ook daadwerkelijk afgelegd zijn, is hier wel het e.e.a. aan vooraf gegaan. Het begon met een droom en een ambitie. Vanavond, na jaren van voorbereiding, spreken we in de gemeenteraad over of wij in kunnen stemmen met het World Food Center Experience (WFCE). In de afgelopen jaren heb ik ook het idee gehad dat we als gemeenteraad aan een marathon bezig zijn geweest en dat vanavond een belangrijke stap richting de finish gezet kan worden.

4. Overheid-World-Food-center.jpg
    9. Harry Hindriks
    Door Harry Hindriks op 16 juli 2020

WFC Experience 'all over the world'

De Stichting WFC Experience, die begin 2020 werd opgericht, heeft de provincie Gelderland en de gemeente Ede onlangs geïnformeerd over de voortgang van haar werkzaamheden. Onder leiding van onze oud-burgemeester Cees van der Knaap als voorzitter is door het stichtingsbestuur een aanvang gemaakt met drie Europese aanbestedingen.

5. Overheid-World-Food-center.jpg
    9. Harry Hindriks
    Door Harry Hindriks op 20 juli 2019

Het eerlijke verhaal over het WFC

Er was de afgelopen week veel te doen over het World Food Center (WFC). Met name het grotere verlies op de grondexploitatie speelde daarbij een rol. De grondexploitatie is namelijk verslechterd van € 10,5 miljoen naar € 19,2 miljoen euro. En dat vonden enkele fracties in de raad al te gortig worden. “De kosten blijven maar oplopen” zo redeneerde men, het wordt tijd om over een exit-strategie en alternatieven na te denken. 'Het wordt tijd om het eerlijke verhaal over het WFC te vertellen' aldus raadslid Harry Hindriks.