Berichten over evaluatie

1. Veiligheid
    portretcora.png
    Door Cora Otter op 1 oktober 2020

Een veilige jaarwisseling in Ede voor iedereen

De afgelopen jaarwisseling in Ede is onrustig verlopen met ernstige ongeregeldheden. Direct na de jaarwisseling op 8 januari 2020 is er een korte analyse gemaakt. Een bredere evaluatie op gemeenteniveau volgde. De raad besprak vanavond de resultaten van deze evaluatie. Fractievoorzitter Cora Otter: "We hebben vanavond een debat, wat we liever niet gevoerd zouden hebben. De schade voor omwonenden van de rellen is groot, zowel materieel als in vertrouwen en gevoel van veiligheid. Maar om te leren van wat afgelopen jaarwisseling fout ging, hoe dat anders kan en wat daarvoor nodig is, is het goed dit gesprek wel te voeren en vooruit te blikken."

2. 20190629 NK Wielrennen Ede
    portretdaan.png
    Door Daan Weststrate op 11 juli 2019

ChristenUnie vraagt om evaluatie op NK Wielrennen

Op woensdag 26, zaterdag 29 en zondag 30 juni jl. was de gemeente Ede het decor van het Nederlands Kampioenschap (NK) Wielrennen. Het kan bijna niemand ontgaan zijn: van te voren is er veel reclame geweest voor de wedstrijden en de renners om publiek naar Ede te trekken. Toch zal dit evenement en zullen deze dagen door inwoners van onze gemeente heel verschillend beleefd zijn: of je stond als fan of liefhebber, inwoner of bezoeker van het evenement, langs het parcours, of je ergerde je als inwoner of als aanwonende aan het parcours omdat je slecht je eigen huis uit kon en voelde je bijna een gast in je eigen straat. Nu het evenement achter de rug is, is het wat de ChristenUnie betreft goed om terug te kijken en hiervan te leren. Daarom heb ik vanavond tijdens het vragenuurtje hierover vragen vragen gesteld aan het college.