Berichten over woningbouw

1. Bram van der Beek - 'Ede zou meer zelf moeten bouwen'
    portretbram.png
    Door Bram van der Beek op 29 mei 2020

ChristenUnie vraagt aandacht voor samen bouwen (CPO)

Bewoners die samen hun huizen bouwen, precies naar hun eigen wens. De ChristenUnie is daar erg voor. Om onze woningvoorraad geschikt te maken voor de toekomst is het nodig om ook andere typen huizen bij te bouwen. Een van de manier daarvoor is Collectief Particulier Opdrachtgeverschap (CPO). Uit onderzoek blijkt dat veel mensen hier belangstelling voor hebben en dat bewoners van deze huizen tevredener wonen en ook langer op dezelfde plek. In november 2018 is op ons initiatief een motie in de gemeenteraad aangenomen om gebruik te maken van deze sociale bouwvorm. Reden voor raadslid Bram van der Beek om het college te vragen

2. Rijtjeshuis.jpg
    portretniek.png
    Door Niek van den Brink op 11 mei 2020

Vragen naar voortgang gemeentelijk opdrachtgeverschap woningmarkt

Afgelopen donderdag stelde de ChristenUnie, bij monde van de fractie van DKE en mede ingediend door de PvdA en GL, vragen over de voortgang van de planontwikkeling voor ‘gemeentelijk opdrachtgeverschap sociale huurwoningen’. Dit opdrachtgeverschap houdt in dat de gemeente, aanvullend op woningcorporaties en marktpartijen, initiatief neemt voor het bouwen van sociale huurwoningen. Het college zegt begin juni met voorstellen naar de gemeenteraad te komen.

3. Woningen
    portretniek.png
    Door Niek van den Brink op 27 maart 2020

ChristenUnie blij met puntensysteem natuurinclusief bouwen

Op 21 maart 2019 nam de gemeenteraad een motie van de ChristenUnie aan over natuurinclusief bouwen. De uitwerking van de motie werd dinsdag 24 maart 2020 gepresenteerd. De gemeente Ede introduceert een puntensysteem voor natuurinclusief ontwerpen en bouwen. Particuliere bouwers en projectontwikkelaars kunnen met behulp van het systeem maatregelen in hun bouwproject verwerken, die de biodiversiteit in de directe omgeving van het bouwproject ten goede komt.