Berichten over zonne-energie

1. Zonnepanelen op dak
    portretniek.png
    Door Niek van den Brink op 31 oktober 2020

Evenwicht zoeken in het energievraagstuk

De gevolgen van klimaatverandering zien we om ons heen. In ons land lukt het aardig om deze gevolgen aan te pakken. Soms kunnen we zelfs genieten van warmere dagen in oktober. De keerzijde is dat de schadelijke gevolgen met name door kwetsbare mensen en de natuur worden gevoeld. Omschakeling naar duurzame energie is nodig. Deze omschakeling stelt ons vervolgens voor een ruimte-vraag. Waar zijn er mogelijkheden voor verduurzaming? Gaat dit ten koste van schaarse ruimte? De natuur en agrarisch landschap? Hieronder delen we graag de uitgangspunten en de zoektocht van onze fractie aangaande het energievraagstuk.

2. Zonnepanelen op dak
    portretbram.png
    Door Bram van der Beek op 19 juli 2019

Waar staan we nu met duurzame energie in Ede?

In het afgelopen politieke seizoen is het in de gemeenteraad vaak gegaan over duurzame energie. Maar het viel me op dat het niet alleen daar een veelbesproken onderwerp was. Het kwam erg vaak terug in gesprekken die ik had met inwoners. Het is heel belangrijk en persoonlijk vond ik het ook heel inspirerend en leerzaam om hierover met anderen te spreken. Maar waar staan we nu eigenlijk als het gaat om de opwekking van duurzame energie in Ede?