Berichten over GR2018

1. 20180329 Raadzaal
    Door Fractie Ede op 11 april 2018

ChristenUnie, CDA, GemeenteBelangen, GroenLinks en D66 gaan met elkaar onderhandelen

21 maart zijn we bij de gemeenteraadsverkiezingen met een mooie stemmenwinst de tweede partij van Ede geworden. Na de verkiezingen is gestart met gesprekken om een nieuw college te vormen. De informateurs hebben op 10 april een rapport opgeleverd met het voorstel dat ChristenUnie, CDA, Gemeentebelangen, GroenLinks en D66 met elkaar gaan onderhandelen om samen het nieuwe college te vormen. We leggen graag verantwoording af over onze inzet in de gesprekken.

Labels:

2. 20180329 Raadzaal
    Door Fractie Ede op 29 maart 2018

Nieuwe ChristenUnie-fractie legt eed af in gemeenteraad

De nieuwe ChristenUnie-fractie is donderdagavond in de gemeenteraad beëdigd door Burgemeester René Verhulst. Onder leiding van fractievoorzitter Cora Otter nam de zeskoppige fractie weer zitting in het de raadszaal. Deze keer met één nieuw gezicht: Bram van der Beek legde voor de eerste keer de eed af als gevolge van zijn benoeming als raadslid. Tegelijkertijd zijn ook twee fractievolgers beëdigd: Niek van den Brink en Sandra Kooij - van Roekel.

3. Topbanner kandidatenlijst Ede 2018
    Door Fractie Ede op 23 maart 2018

Inzet tijdens openbaar lijsttrekkersoverleg n.a.v. uitslag verkiezingen

Vanavond vond een openbaar lijsttrekkersoverleg plaats om met elkaar de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen van woensdag 21 maart te bespreken. Het zogenaamde 'duidingsdebat'. Lees hier wat lijsttrekker en fractievoorzitter Cora Otter heeft gezegd richting informateur dhr. P. Schalk (SGP) en de overige partijen.

Labels: ,

4. 20180310 Verkiezingsfestival 1
    Door Fractie Ede op 22 maart 2018

ChristenUnie blij met 2e plek in Edese raad

De ChristenUnie heeft bij de gemeenteraadsverkiezingen in Ede winst geboekt. De ChristenUnie is met zo’n 500 extra stemmen één van de winnaars geworden en behoudt haar zes zetels waarmee ze de tweede partij van Ede wordt. Lijsttrekker Cora Otter spreekt van een schitterend resultaat: “We hebben ons vier jaar lang voor de gemeente Ede ingezet onder de noemer ‘Samen-werken aan samen-leven’. Dit hebben we heel duidelijk gedaan op gebieden van het sociaal domein, duurzaamheid en Food. We luisteren naar mensen, zijn met hen in gesprek gegaan en bereiken daar dingen voor. Dit verkiezingsresultaat laat zien dat dat in Ede wordt herkend.”

5. Presentatie verkiezingsprogramma Ede topbanner
    portretcora.png
    Door Cora Otter op 28 november 2017

Waardevol voor Ede

Afgelopen maandag mocht ik het verkiezingsprogramma officieel presenteren tijdens een bijeenkomst van leden en kandidaten in inloopcentrum Meet-Inn. Het heeft als titel ‘Waardevol voor Ede’. Dat is een samenleving waar iedereen meetelt, waar toekomst is voor onze kinderen en waar we gericht zijn op een duurzame levensstijl.

Labels: ,