Berichten over Nergena

CU-Logo-Ede-RGB-SocialMediaPF.jpg
    Door Fractie Ede op 9 september 2020

Reactie ChristenUnie op het rapport ‘Besluitvorming inzake zonneveld Nergena’

Tijdens de raadsvergadering van 9 juli 2020 zou voor de 3e keer gestemd worden over zonneveld Nergena. Een dossier met een lange historie, waarover in de gemeenteraad heel verschillend wordt gedacht. Bij een eerdere stemming op 2 juli staakten de stemmen en daarom was het uitgangspunt dat het voorstel deze avond opnieuw in stemming gebracht moest worden. Vandaag is het rapport openbaar gemaakt met de resultaten van het onderzoek dat is gedaan naar de 'Besluitvorming inzake zonneveld Nergena'. Lees hier onze reactie.

2. Bram van der Beek
    portretbram.png
    Door Bram van der Beek op 10 juli 2020

Toelichting op mijn keuze bij de stemming voor Zonneveld Nergena

Gisteravond zou de gemeenteraad besluiten of zij geen wensen of bedenkingen zou hebben bij de komst van een zonneveld op voormalig landgoed Nergena bij Bennekom. Vanzelfsprekend was dit allerminst. De vergadering ervoor werd dezelfde stemming gehouden waarbij de stemmen staakten: 19 raadsleden stemden voor en 19 stemden tegen. Persoonlijk weerhield ik mij van stemming evenals bij een eerdere stemming over dit onderwerp. Het lijkt me goed om ook hier uit te leggen waarom ik dit keer, in overleg met mijn fractie, wel mee wilde stemmen over het Zonneveld Nergena.

3. 20200124 Nergena Photoshop zuidwestzijde ETU.jpg
    portretniek.png
    Door Niek van den Brink op 11 juni 2020

De meerwaarde van wetenschappelijk onderzoek in zonneveld Nergena

De mogelijke komst van zonneveld aan de Dijkgraaf in Bennekom (bij voormalig landgoed Nergena) houdt de gemoederen bezig. Na instemming met de ontwerp-omgevingsvergunning op 23 januari is de gemeenteraad nu voor een tweede en laatste keer aan zet om te besluiten over de definitieve verklaring van geen bedenkingen (vvgb). Raadslid Niek van den Brink sprak tijdens de raadsvergadering vanavond zijn overwegingen uit bij dit onderwerp.

4. 20200124 Nergena Photoshop zuidwestzijde ETU.jpg
    portretbram.png
    Door Bram van der Beek op 23 januari 2020

Toelichting Bram van der Beek tijdens besluitvorming over Zonneveld Nergena, Bennekom

Op 23 januari stemde de gemeenteraad over het Ontwerp-omgevingsvergunning "Zonneveld Nergena, Bennekom". Ons raadslid Bram van der Beek werkt voor het bedrijf dat deze vergunning aanvraagt. Hieronder geeft hij aan hoe hij daarmee is omgegaan.