Berichten over Zonneveld

1. Zonnepanelen.jpg
    portretniek.png
    Door Niek van den Brink op 6 november 2020

'Gemeente moet regierol oppakken voor energietransitie'

In de wind- en zonnewijzer biedt de gemeente tot maximaal 40 hectare ruimte aan grote zonnevelden in de huidige bestuursperiode 2018-2022. De gemeenteraad mocht zich gisteravond uitspreken over het resultaat van de selectieprocedure: drie aanmeldingen voor in totaal 22,1 hectare. Lees hier de bijdrage van raadslid Niek van den Brink.

2. Bram van der Beek
    portretbram.png
    Door Bram van der Beek op 10 juli 2020

Toelichting op mijn keuze bij de stemming voor Zonneveld Nergena

Gisteravond zou de gemeenteraad besluiten of zij geen wensen of bedenkingen zou hebben bij de komst van een zonneveld op voormalig landgoed Nergena bij Bennekom. Vanzelfsprekend was dit allerminst. De vergadering ervoor werd dezelfde stemming gehouden waarbij de stemmen staakten: 19 raadsleden stemden voor en 19 stemden tegen. Persoonlijk weerhield ik mij van stemming evenals bij een eerdere stemming over dit onderwerp. Het lijkt me goed om ook hier uit te leggen waarom ik dit keer, in overleg met mijn fractie, wel mee wilde stemmen over het Zonneveld Nergena.

3. 20200124 Nergena Photoshop zuidwestzijde ETU.jpg
    portretniek.png
    Door Niek van den Brink op 11 juni 2020

De meerwaarde van wetenschappelijk onderzoek in zonneveld Nergena

De mogelijke komst van zonneveld aan de Dijkgraaf in Bennekom (bij voormalig landgoed Nergena) houdt de gemoederen bezig. Na instemming met de ontwerp-omgevingsvergunning op 23 januari is de gemeenteraad nu voor een tweede en laatste keer aan zet om te besluiten over de definitieve verklaring van geen bedenkingen (vvgb). Raadslid Niek van den Brink sprak tijdens de raadsvergadering vanavond zijn overwegingen uit bij dit onderwerp.